O Bir Ra Board

Full Version: Hikmet Nedir? Yaptığımız Her Amelin Bir Hikmeti mi Vardır? (20 Ağustos 2016 Vaazi)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.

Hikmet Nedir? Yaptığımız Her Amel ve Fiilin Bir Hikmeti mi  Vardır?

(Kar©glanin 20 Ağustos 2016 Vaazi)

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

كَمَا أَرْسَلْنَا فِيكُمْ رَسُولاً مِّنكُمْ يَتْلُو عَلَيْكُمْ آيَاتِنَا وَيُزَكِّيكُمْ وَيُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُعَلِّمُكُم مَّا لَمْ تَكُونُواْ تَعْلَمُونَ


Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Kemâ erselnâ fîkum resûlen minkum yetlû aleykum âyâtinâ ve yuzekkîkum ve yuallimukumul kitâbe vel hikmete ve yuallimukum mâ lem tekûnû ta’lemûn

Meali :

Nitekim size, aranızda (görev yapmak üzere), sizden (kendinizden) bir Resûl (Peygamber) gönderdik ki, âyetlerimizi size tilâvet etsin (okuyup açıklasın) ve sizi (nefsinizi) tezkiye (ve tasfiye) etsin, size Kitap’ı (Kurânı Kerim’i) ve hikmeti öğretsin ve (hikmetin de ötesinde) bilmediğiniz şeyleri öğretsin.

Sadakallahul Aziym BAKARA Suresi 151. ayet

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

يُؤتِي الْحِكْمَةَ مَن يَشَاء وَمَن يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Yu’til hikmete men yeşâu, ve men yu’tel hikmete fe kad ûtiye hayran kesîrân, ve mâ yezzekkeru illâ ulûl elbâb


Meali :

Esteuzubillah

Allah, hikmeti dilediğine verir. Kime hikmet verilmişse, şüphesiz ona çokça hayır verilmiş demektir. Bunu (Yani onu hikmeti) ancak akıl sahipleri anlar, o işin erbabı olanlar anlar.

Sadakallahul Aziym BAKARA Suresi 269. ayet

Peygamber Efendimiz Sallallâhü Aleyhi ve Sellem Buyurdular

"Bir meclise oturup hikmetli söz dinleyip, sonra bunu başka mecliste bahsederken işittiği şeylerin sadece kötü kısımlarını anlatan bir kimsenin misali(O sohbetin hikmetini anlamayanin mislai), bir çobana gelip: "Ey çoban, süründen bana bir koyun kes!" deyince, çobandan: "Git en iyisinin kulağından tut al" iznine rağmen gidip sürünün köpeğinin kulağından tutan adamın misalidir."

( Hadis-i Şerif , 7233 - Ebu Hureyre)

Hz. Ebu Eyyub radıyallahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm'a bir adam gelerek: "Ey Allah'ın Resülü! Bana (dini) öğret ve fakat çok özlü olsun!(Hikmetli olsun)" dedi.

Peygamber Efendimiz Sallallâhü Aleyhi ve Sellem Buyurdular

"Namazına kalktığın vakit (dünyaya) veda edenin (namazı gibi) namaz kıl. Sonradan (pişman olup) özür dileyeceğin söz söyleme. İnsanların elinde bulunan (dünyalık şeylerden) ümidini kesmeye azmet!" buyurdular."

( Hadis-i Şerif , 7232 - Ebu Hureyre)

"Allâhumme salli alâ Muhammedin ve alâ âli Muhammed. Kemâ salleyte alâ ibrâhîme ve alâ âli ibrâhîme inneke hamîdun mecîd"
"Allâhumme bârik alâ Muhammedin ve alâ âli Muhammed. Kemâ bârakte alâ ibrahîme ve alâ âli ibrâhîme inneke hamîdun mecîd"

Yolculugumuza başliyoruz :

Mesela Ben Gözlük takarim cünkü gözlerim bozuk ondan dolayi, bir başkasida gözlük takar, o ise yakişikli gözükmek için, bir başkasi yine gözlük takar, o ise güneşin zararli işinlarindan korunmak için, bir başkasi yine gözlük takar, o ise kar yansimasi gözünü kör etmesin diye, bir başkasi yine gözlük takar cünkü kaynak yapiyordur, cok yüksek derece  işima yaptigi için gözüne  kaynak işigi zarar vermsin diye,
işde sonucda kullanilan obje tek " gözlük" amma herkes farkli amaclar dogrultusunda o gözlügü takiyor, öyle ollunca benim gözlügü takmakdaki maksadim, ve takmamdaki hikmet iyi görebilmek için, kaynakci korunmak için, yani öyle olunca, hikmet işde, bu örnekde oldugu gibi, yapilan fiil hangi maksada binaen yapiliyor, ve ve sonucda benim ondan gördügüm fayda ne, onu anlatir yani, yine ben burada vaaz ediyorum ki, maksadim bir kac mümin anlamadiklari veya bilmedikkleri bu konularda bilgi sahibi olsunlar diye, yoksa ben bunlari cem yilmaz  gibi, meddahlik edip, sizleri güldürmek için anlatmiyorum herhalde degilmi, gülmek isteyen kimse, gidecek cem yilmazi dinliyecek, bizi dinleyecek olan, vaaz dan nasihat alip, onunla hayatinda iyi  ve faydali işler yapacak, yoksa vaazdan nasihat cikarilmayacaksa muhammedin dedigi gibi :

"Bir meclise oturup hikmetli söz dinleyip, sonra bunu başka mecliste bahsederken işittiği şeylerin sadece kötü kısımlarını anlatan bir kimsenin misali (O sohbetin hikmetini anlamayanin misali), bir çobana gelip: "Ey çoban, süründen bana bir koyun kes!" deyince, çobandan: "Git en iyisinin kulağından tut al" iznine rağmen gidip sürünün köpeğinin kulağından tutan adamın misalidir."

Allah aslana lokma ve rizik olarak, et yemesini uygun görmüş, ve lokmasini diger hayvanlari avlayarak beslenmesini telkin edip, ona  tabiat ve ahlak olarak vermiş. yine ariya lokma olarak ciceklerin özünü vermiş, ona et, berikine cicek özü,  ve bizlerede onun topladigi cicek özünden vücüdundaki fabrikaisinda imal ettigi bal lokmasindan, nasip ayirmiş, öyle olunca, eger bizler bu bal lokmasini kendimiz imal etcek olsaydik, bu ancak bu yüzyilda belki mümkün olurdu, ve bir arac icad etsek, ve o arac bir damla bile olmayan cicek özü için günlük yüz kilometre yol gidip gelcek olsa, topladgi toplam cicek özü, belki günlük bir ari nin mikdari gibi, yani ari gidiyor ve akşama dönüyür, ve vücüdunda onun topladgi cicek özü bir damla bile degil yani,  akşama kadar mesala 100 km yapiyor bir damla bal için, hatta damlanin damlasi kadar bir bal için, haa o cicek özüde daha bal degil, onu fabrikaya götürcen, orda birde enerji sarfedip, bunu bal yapicak, bir damlacik bal, ve 100 km gitmek için benzin lazim, şimdiki az yakan arabalar mesala en az olsa, olsa, 100km de 4 yada 5 lirte mazot yada benzin yakiyor, demek olurki öyle olunca bir damla bal icine bize 5 litre benizini lazim arac lazim, birde onun aracinin eskimesi, yine onu sürcek adamin maaşi, sigortasi, yine fabrika, fabrikadaki işci, yine bircok başka enerjiye ihtiyac varken, Allah ari diye bir canli yaratmiş, ve onu yaratmadaki hikmet, kullarinin hakkindan gelemeyecegi bu kadar zahmetli bir yükü, onlarin sirtindan alip, kücücük arinin sirtina yüklemiş, düşünün bu kücück arinin yükü ne kadar büyük, yani cüssesi kücük amma, yaptgi cürmü, yada ameli pek kiymetli ve büyük ve faziletli bir görev. yine ayaklari ilede yine cicekleri bitkileri, bu rada birde döllüyor, bunlarda yan sanayi ürünleri, yani hani petrolden biz sadece benzin olarak faydalanmayiz, yaninda lastik, araba lastigi, asfalt, yani katran, yine naylon, yine sentetetik kumaşlar gibi ceşitlerle faydalaniriz, yine arinin bizim bilmedigimiz belki binler hikmeti ve faydali feyizli görevleri var, bakan bunun öyle kendiliginden tesadüfen olmadigini anlayacak kadar, akli varsa, deli manyak degilse, onun bu görevini ona yükleyen birisi oldugunu, ve yaratan bir rabbi oldugunu bilir, ve Allah a karşi bu güzel hikmeti karşsiinda, namaz ile secdeye kapanmayipda ne yapacak, Allaaaaaaahüekber deyip, egil rükuya Allahin önüde saygi ile egi,l ve sonra saygi ile rabbimize ya rab sen bize ariyi vermeseydin, biz nasil bal yer idik demek yokmu, bu kadarmi nankörsün ey insanoglu, bundaki hikmeti görmeyecek kadar ahmakmisin.
Peki tamam, arinin bir cok faydasi var bildik, ögrendik amma, Allah aslanada avina karşi cok cetin ve zalim ol ki, onu yakala, öldür ve ye diye telkin edip, tabiat koymuş. peki ari hikmetle yaratilan canlida, aslan kaplan bu zalimlikle ve vahşilikle yaratilinca, o hikmetsiz bir canlimi peki, ki aslan avlanirken öyle zalim olmasa, catal bicak kullansa, masa örtüsü, pecete falan filen ve cok kibar bir canli olsa, nasil avlanipda karni doyacak degilmi, ona lokma et olmuş, et ise canli bir başka hayvanin bedenine saklamiş onun rizkini, yani bakinca aslan kaplan vahşi, ve avina karşi cok acimasiz, yani işde o aslan ve  arinin ahlakinida, biz insanlara sifat olarak vermiş, ve bizler ona tasavufda cibilliyat diyoruz, yani senin cibilliyatin aslan ise, lokman için kimseye acimayan bir canli ve insan olursun, hani rizkimla oynarsan seni öldürürüm derlerya, yani rizki için adam bile öldürebilcek bir cibilliyat, adam meslek olarak Leon gibi katilligi secmiş, bakin filimde bile ismi ne? LEON yani, aslan, yani cbilliyati aslan, yani onun için öldürmek cocuk oyuncagi, yani bunlar lazimmi? tabiki zivanadan cikan zalimlerin öldürülmesinde hizmet görecek bir mehdi askeri aslan ve leon a ne kadar ihtiyac var biliyormusunuz? hatta hava gibi, su gibi bir ihtiyac, böyle zalim gaddar yöneticileri öldürcek, bir leon, ne güzel bir cibillyat olurdu, amma cikmadi henüz, kafirden beter ka h pe düşmani gözünü kirpmadan öldürcek bir aslan, bir Leon, bin tane bok böcesinin yapacagi görevden daha mühim, cünkü dünyayi fitne fesada ugratan, bir ahmagin katli lazim gelir ki, gebersinki fitne fesad dursun, yook amma cikmadi henüz bir Leon daha ortaya, avini  affetmeyen bir Leon istiyon  ya rab, düşmanimin gözünü bile actirmayacak Aslan kaplan kadar güclü, Tilki kadar kurnaz  kurt kadar vahşi, ve atik bir leon ve kralligi için kendinden başkasina muhatac olmayan bir kra,l bir leon,  ve  bu deccal askerinin dünyayi sokdugu bu fitneden söküp kurtarip alsin yeterki,  yani leondaki hikmetide görebiliyormusunuz şimdi, ekmek su gibi onu ariyorum, amma bulamadim henüz.
işde  Hikmetin sahibi olan Rabbimiz bütün işlerini hikmet üzre halketmiş dersek yerinde olur herhalde, öyle olunca, tilki yaratmiş, hem hirsiz hem cok kurnaz, ve bazi insanlarinda işde öyle olunca, rizki için calmayi bile göze alabilcek, ve cok kurnaz insanlar yaratmiş yani, amma tilki o kadar kurnaz olmasina ragmen, bir deri bir kemik gezer akşama kadar, sabaha kadar bir lokma rizik peşinde koşar durur, amma şimdiki hirsiz ve tilki cibilliyatlilarin katlari yatlari, gemileri bile var, ucaklari bile var kardeşim, tilkilerin krali olmuş, yakalanmayan tilki ne olur, abad olur, zengin gibi, yer icer, tavuklari kümes kümes gezip, bir bir tutup tutup yer, amma gözü pek bir cifteli ciftiye rastlarsa, onun kuyrugunu tozutcagi ortada, yine öyle bir ciftcide bulamadik, gözü pek bir ciftci, ciftesini takinip bu tilkileri avlayacak, bir bir kuyruklarini tozutdurcak ciftci, ondan da kalmamiş, olsa dükkan senin diyor dükkanin sahibi.
Rabbimiz Koyun yaratmiş, onunda yününe ortak olmuşuz, yani hani derya bazi babalar ceketimi satar seni okuturun, yani koç gibi baba yününden(ceketinden kürkünden) bile fayda görülen iyi kimse,  koyun gibi koç gibi bir anne yada baba, ve böyle güzel ve iyi insanlar tükenirse, ortada sadece, böyle tilkiler, kurtlar, aslanlar, kaplanlar, ve timsahlar, obur filler gezer olduysa, artik iyilik tükendi, dünya son haddine geldi demekdir, ve iyilik bitince, bu dünya ve kainatin amacina gayesine hizmet etmedigini gören rab, artik bu kainatin sonuna bir nokta koyup, o nokta olan kara delik, bütün kainati icine ceker, karişdirip yogurup yeniden haşretcekdir ki, kalmayan güzellik ve iyi kimseler yeniden bir hak kazansin diye, ve iyiler iyilerin yurduna diyor,  kötüler kötülerin yurduna, ey avurpa cennet gibiydin, yeşilllik, iş, aş, en iyi aletlerin mucidiydin, arabalar ucaklar, katlar, yatlar, ne olduda senin icine, iyiler yurduna teröristler gelir oldu, Barcelonada bile, katiller gezer oldu, cennette hic kötüler sokulurmu, sen daha bunu anlamadinmi, eger cennete aslan yada tilki sokarsan, cennette avlancak kimse bulamayinca, seni beni avlayacakdir, yani sen cennet diyari vatanina bu neyidigi belli olmayan ahmaklari sokdun, bunlarin cibillyati aslan gibi kaplan gibi katiller ise, senide, onuda, bunuda av niyetine gözünü kirpmadan öldürür gecer, lazimmi bunlar?  lazim dedik amma, köpegin neden kapinin dişinda kalmasi gerek anladinmi şimdi ahmak, yillardir muhammedin söyledigi hadisini inkar ettiler, köpek hic dişarda kalirmiymiş, al evine aslan sok, kaplan sok, köpek sok, sonunda olan bu, yani lokmasi için dag dag gezen tilki nerde, amma cennette adam öldüren  katil nerde, anladinmi ahmak, cennete neden katiiller giremez, katiller girerse işde, cennet gibi olan avrupayida suriyeye yada cehenneme cevirir bu ahmaklar, derler ya, yumurtasini pişirmek için, dünyayi bile ateşe verebilcek neronlar sezarlar yani
Allah aslana lokmana karşi cok kibar olma, zalim ol demiş, yoksa ac kalir ölürsün demiş, köpek kibar kapi kulu, sadik asker, amma kapinin sahibinin verecegi bir lokmya muhtac, kapi kulu, timsah daha vahşi,  bunlar ne?  kim bunlar peki?  işde sen ben o biziz yani, bütün insanlik ve cibilliyatlari, yani öyle olunca, nasil domuzlar dagdan, baga bahceye inmye başlayinca avlayip, bunlari azaltip temizlemek gerekiyorsa, bu dünyayi fitne fesada sokan bu ahmaklardan da en kisa süre icinde temizlenmesi lazim, yoksa domuzlar timsahlar aslan caddeye indiyse, güvenlik kalmadi demekdir, sokaklarda aslan gezdiginin farkinda olmayan ahmak, hala suriyleri alma derdinde, cöl aslani derdinde, aslan var, kaplan var, mehdi aslani mehdi kedisi, önüne verileni lokma diye yer, aslan var kaplan birde, kötülerin köpegi olmuş aslan, insanlik için degilde, şeytanin askeri olmuş aslan kaplan, aradaki farki artik  sen tahlil et dur.
o yüzden Ey  bu dünyanin tapusunu eline gecirmeye calişan ahmaklar, dünya size mülk degil yiyecen, icecen aldigini yerine koyup, bu dünyadan göcecen, dünya sana mülk degil, tapusunu senin üstüne yaziverseler, bir gün gebercen,  ne sen kalcan bu dünyada, nede o tapun anladinmi ahmak, ölüm varken, dünya senin olsa ne yazar , eger aldigini yerine koymayi ögrenmediysen, sen insan olamazsin, ancak vahşi hayvan olursun belki, dünya fani, Allah ise baki olan, tek baki kalan, Allah olcak oldukdan sonra daha ne ?

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ  وَيَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ  فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ


Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Kullu men aleyhâ fân.Ve yebkâ vechu rabbike zûl celâli vel ikrâm.Fe bi eyyi âlâi rabbikumâ tukezzibân.

Meali :

Esteuzubillah

Her ne var ise Bütün kişiler (insanlar ve cinler) fanidir (yok olucudur).  Ancak azamet ve ikram sahibi Rabbinin zâtı bâki kalacaktır. O halde siz (insan ve cin toplumu), Rabbinizin hangi ni’metlerini yalanlıyorsunuz?

Sadakallahul Aziym RAHMAN Suresi 26.27. 28. ayet

yine öyle olunca, sen insansin, cok iyisin, cok kibarsin, ve cevize cok kibar davaranirsan, cevizin kafasina cekici indirmezsen, cevizi kiripda icine inemezsin, ve cevizini meyvasini yiyemezsin , hikmet zorbaligin haddini anlamakdir bir nevi, yani zorbalik kime, neye karşi zalimlik,  yine kime neye karşi anlayabilen bir aslan, mehdi askeri olmuş aslandir, kime karşi neye kurnaz olcagini bilen tilki, yine mehdi askeri olan tilkidir. yine kurban vakti geldi ve Allah "venhar"  yani Kurban kes diyor yani azraillik veriyor, yani sanada banada aslanlik veriyor, alabilirsen, sende aslan olursun, kurban kesecek kadar zengin isen, bir de kendin kesebiliyorsan, senin bir cibilliyatinda aslan demek olur, amma kime karşi alsan, hangi emre itaat eden aslan, şeytana itaat eden aslan degil, Allaha ve allah askerlerine itaaat eden aslan ol, ve mehdi zamanin sahibiyse ona itaat eden aslan, yani katil, yani koyun kurban edip kesen birisi koyun katili, inek kesen inek katili lan, o olmuyorsa, başinda dönen pis sinegi kovacak kadarda  mi olamdin ahmak, yani bakin başimiza bela oldu bu ahmak, viz viz dönüyor, sinegini kovalaycak kadar aslan olamayacanmi sen ey mehdi askeri, sinek ölürende katil, sinek katili bir aslan, yani başina musallat olan ahmagi kovacak kadar güclü bir aslan belki ancak, o kadar bir aslan olursun, sinegini kovacak kadar,  sinek katili zalim bir aslan, onada aslan denirmi, evet denir, onada aslan denir.

adamin biri yollara düşdü, zulume karşi yürüyoruz dedi, amma biz diyor, cok kibariz, kimseyi incitmeyiz diyor, lan ah mak karşindaki dangaloz ise, senin yumuşak ve kibar olmandan  anlarmi, köyden ayinin birini getir, en lüks lokantaya sok, o sofra adabini ne bilsin, sirayi ne bilsin, corbanin sirasinii ne bilsin, ön menüyü ne bilsin, ne gelirse önüne yer gecer,  yani cok kibar  da olma, sana zulum edene sen hala habil gibi ben cok kibar beyefendiyin dersen, senin öcünü Allah alsin diye hakkini hukukunu  Allah a birakan habil olursun, habilin öcü haala alincak duruyor, cünkü kiyamet kopupda hesap görülmedi, yillardir bekliyor o öc, cok kibar adam ya habil, sende cok kibar isen, senin vatanini da elinde alip satarlar, sonra sen artik kiyametten sonra haşrda davani Allah asöylersin  " amma ben cok kibardim efendim" dersin o zaman, la n dangil, isa dedi göze göz, dişe diş, ah mak koskoca peygamberdnen dahami iyi biliyon sen bu insanlari, ah mak cok kibarmiş sadece yörümüşmüş, al senin karşindaki sana karşi hicde kibar degil, seni de hapse tiksinda gör kibarligin sonunu ah mak adam.

Bir zamanlar Ankarada devlet planlamda bir tandigim vardi, araci olsunda bir işim vardi, ona yardimci olsunda, işim olsun diye gitdim, rüşvet oarakda, burda o zamanlar schling vardi para birmi 500 küsür schlinge aldigim BOSS markali orjinal parfümü kendime diye almişdim, boş gitmeyen diye hediye götürdüm, vardim dah önce görüşmüşdüm vardim adam dairesinde yokmuş, birde salaklik edip, onun odasinda ikinci memur varmiş, odasina vardim ,o mmur benim tandigim için o yok dedi, ordaki ikinci adama verdim, bunu ona veriverdedim. ahmalikmi evet insanin salak ve ahmak oldugu vakitlerde oluyor, ne o işim oldu, nede o adaain haberi var belki o parfümden, parfümü el aldi banada ceremesi  ve cürmü kaldi, bende birde rüşvet vermiş yükümlüsü oldumm hak katinda, olurmu olur, dinde rüşvet varmidir yokmudur, şu örnege bak, yani evinde köpegin varsa, köpegede rüşvet olarak yal ekmek veriyorsun ki, evi beklesin, yada koyuncuysan koyunlari beklesin, köpege verdigin rüşvet degilde ne? yine maymunu egitcez diye maymuna rüşvet veriyorlarki, onlara akilli maymunluk etsin diye, yani onlar oluyorda, dinde rüşvetin olmadingi nasil anlarsin, rüşvet yasak, evet amma, her yasagin bir irregular hali illa vardir, yani yasagin delindigi yer de vardir. burda adamlar işcilerine  yilbaşi parasi verirleer yilbaşinda alacagi ekstra alişverişlerini alabilsin,i hediyelerini alsin diye, niye yani  hakkettigi ayligi bu ne, daha iyi calişsin  diye rüşvet degilde ne, yok o hediye yada hakkettigi diyeceklerdir, halbuki hakki calişdigi aylik degilmi, amma işde  işcisinede destek cikmakdir bu, yani köpege daha iyi yal vermek, et vermek sucuk vermek gibi yani, adam polis olmuş, ayligi yeterli gelse, rüşvete tenezzül edermi? etmez, ancak bir ahbabi tanidigi gelirse, hatiri gönül işi yapar, yani hamiline yazili kart verenler gibi, yani ne demek, "o sayin falanca, bu gönderdigim adam, yakin dostumdur, işini lütfen kolaylikla gör, olurmu" dwnwk yani. hani Abdülbaki bilmem nakşiler, sofiler diyorya, sirattan şeyh gecircek diyor ya, yani  sen mesala kanunlari bilmiyorsun, avukat tutuyorsun, ve avukat kanunlari bildigi icinn senin davanda seni savunup,  seni hakli cikarmaya calişan adam, ona para vemek yine ne demek, avukatlik tamamen rüşvet meslegi,  yasal rüşvet veriyorsunki, seni hakli cikarsin, sucluyanda bile, seni sucsuz cikarsin, yani haní kurnazlik demişdikya, yani tilkiligin bir nevisi, kurnazlik yani, avukat ne, kurnaz adam, hangi delikden girilcegi bilen adam demek, yani yasalarin incigini cincigi nedir, nereden ne olur, adam idama giderken idam sehpasindan indirebilen, kunraz adam, tilki lan tilki işde, kurnaz tilki,  nere delik, nere kovuk bilen adam demek yani.

yani velhasil her hayvan bir cibilliyat, ve o cbilliyati taşiyanlarda, sen ben o, ve Allah "venhar" diyorsa, sende kurban kes diyorsa, bu farz degilse vacip ise, o zaman illa kesecen diye birşey yok, gücün yetiyorsa kes, yani sende istersen, güclüysen, o cesaretdeysen, aslan ol, adami kan tutuyor,  kan görmeye dayanamiyor, bundan nasil aslan  olcak, kibar aslan, ev aslani, et yemeyen aslan.  hep et yersen. hep et yersen. ot yemezsen, demir  sertlik, yani gaddarlik amma, biraz da ot yeren kibarlik, ve eger vücüdun demiri olmasa, hep et olsa, bu sefer kemikler olmazsa sert olan kemikler olmasa, vücüda kadavra derler, ayakda duramazki o vakit, yani yerine göre, sertlikde lazimdir, yerine göre zalimlikde lazimdir, hak olan zalimlige, Allah "venahar" demiş, yani görev olan, vebal olan, Allahin üzerimize vebal arttigi zalimlik kurban kesin  et yiyin, demirinizide alin, sert ve vahşi olun birazda yani. ve vatanini elinden almaya calişiyorlar ise, sen haala kibarlikdan bahsedersen, osmanlinin son vakitinde kibar paşalardan olursann ingiliz mandasina girelim dersin,
işde cok kibarsin, şimdi kim gidipde savaşcak be ammaaaaaan, ingiliz oluverelim gitsin der isen , annanina ingiliz ...amma onuda düşündünmü paşa, osmanli paşasi, bak sen kabul ettin ve son paşa olarak ingiltereye sürüldün ve senin anani ingilizler .... sen istedin cünkü, ammaaaaan kim savaşcak dedinya, bak anani anani anladinmi  gerin zekali ayni şimdi suriyelilerin yaptgi gibi, kendi vatanlarini savunmayip, kacan ahmklar. yeri gelince zalimde oluncagini, kibar olunmayacagini yine anlayan mehdi askeridir, anlamayan ah mak ardimizdan gelmesin.
ardimizdan gelenler zayif bir tarafimizi görünce, yoldan cayiyorlar, lan ahmak, peygambere 40 günmü iki aymi vahiy gelmiyince, kafirler sevindide, ya müminler ne düşündü demek yokmu ,ona inananlara ne oldu acaba, Allah falan yokmuş, olsa idi cevap gelirdi, o da biz gibiymiş, diye düşünen hicmi olmadi, onlarda insan, sen ben o gibi, ayni duygular onlardada var, degilmi?  öyle olunca,  yine ayşe olayinda, hani ömer daga yaslan deyip bilmem nerdekini görürken, onun büyügü peygamber, arkada kalan ayşe ye ne oldu bilemedimi? bielmedi tabiki, götünde gözümü var, oda insan degilmi yani, ne oldu, hadi ayşe ananin babanin evine git, ben allahdan cevap bekliyon demedimi, gördüyse Allah gördü demedimi, hani buna yine kafirler münafiklar sevindi belki, ona bir oyun oynadilar, başina püsküllü bela acdilar, onu sinamak için. farki varmiydi, ama oda insanmiş, at gibi ardini falan görmüyormuş degilmi, bunu anlayan bizimde sizler gibi oldugumuzu anlar, mehdi olsan peygamberden dahami üstün olcak, ne olcak, sende insansin, bende. ancak işde muhammed ne yapti, gördüyse bunu allah gördü, bakalim llah bize ne vahiy verecek diye bekledi, ayşe olayinda. ve Allah onu rahatlatdi kafirlerin oyununa getirmedi ve

kafirler ve münafiklar bir oyun ve tuzak düzdü, amma Allahda onlara tuzak düzdü, muhammed  eger vahyi beklemeseydi, kendi vechine haraket etseydi, o zaman esas kafirler gülcekdi ona, ya müminler, müminlerin imani sarsilmadimi bu olayda, "o herşeyi bilir , Allah ve Rasulü dah iyi bilir " dedikleri muhammed bilemedi, ve Allah a danişdi, ya vahiy gelmeyince, hadi bunda vahiy geldi, ya gelmeyince ne oldu, yine musa tura gitdi, gelesiye hepsi Allahi kitabi unutdu, Allahi kitabi bu kadar az zamanda kim unutur, ancak sarhoş olan  olanlar ancak. manna denen altin suyu  icmiş olsalar gerek,  yani yari sarhoş, yani akli başinda olan,  hemen unuturmu, yani hepsi manna sarhoşu olmuşlardi demekki, bilgisayarda altin chip setinde kullaniliyor, yani iyi iletken madde oldgu için. öyle olunca insan bedenindede altin beyinde kullanilan made , eger beyine fazla altin alinirsa, bu sefer ne olur, yine zarar degilmi, bilgisayarin chipinde öyle bir külce altina ihtiyac yokkine, sadece iletken tellerin  altin olmasi kafi, degilmi bilgisayarin bütün kablolarini altindan yapmak marifetmi yani, ve beyindede cüzi miktarda altin kifayet ederken, sen onu altina bogarsan, o zman fazla gaz verince benzine bogulan araba gibi, bayiri tirmanamazsin, önce dökdügün benzini icecek yiyecek o araba, sonra bir daha dökecen ona benzin, eger şaril şaril benzin döksen bile, onun yiyecek gücü yoksa, ancak benzin israfi olur sadece degilmi, beyinde böyledir yani, onun öyle fazla altina filan ihtiyaci yok, öyle altin suyu icmeye falan ihtiyaci yok, o ancak israrfdir, allah altini yiyceklerin icinde cüzi miktarda bedenimize zaten sokmakdtadir, sen ona manna suyu ile o kadar cok altin verirsen elbet beyin denen computerinde bozulcak, ve sarhoş gibi olcaksin, ve Allah yerine, tabiki yanliş olan, buzagiyada taparsin afedesin şeytanada taparsin.
yani öyle olunca öyle mehdilik : cinleri görmek melekleri görmek, bilmem şeytanlari görmek demek falan degi,l peygamberlikde, o degil, bak diyoruz, muhammed arkada kalan ayşeye ne oldu görmedi, ancak Allah ilham edince bildi, ne oldgunu, ömerin o hali bilmeside ayni ancak allah ilham edince melekleri ile ilham edince bilir yoksa ardindan bicaklyan münafigi görmedi işde.

Hz. Ömer'in halifelik yıllarıydı. Takvimler hicretin yirmi üçüncü yılını göstermekteydi. Halife her Cuma olduğu gibi, o Cuma da Medine'de Mescid-i Nebevi minberinde hutbedeydi. Orada konuşurken, bir ara sözleri arasında şöyle dedi:

"Yâ sâriyetu el-cebele, el-cebele !"

Mescittekiler soran gözlerle birbirlerine baktılar. Sâriye, İran'da devam eden fetihlerde görevli bir komutandı. Hz. Ömer Sâriye b. Zenim'i, Dâr-ı İbkird ve Fesa bölgesine komutan olarak tayin etmişti. Bu iki yer İran topraklarındaki iki bölgenin adıydı. Şimdi o, Medine'den Sâriye'ye sesleniyor ve ona hemen dağa çekilmesini söylüyordu. Oysa Sâriye ile arasında çok büyük bir uzaklık vardı. Hz. Ömer hutbede niye böyle demişti? Bu farkında olmadan ağzından kaçan bir söz müydü, yoksa Sâriye'nin durumunu görüp ona bir ikaz da mı bulunmuştu?

Aradan birkaç hafta geçince Medine'ye bir elçi geldi. Elçiyi, komutanı Sâriye Medine'ye göndermişti ve elçinin yanında bir fetihname bulunmaktaydı. Elçi o Cuma günü savaşta olanları anlatınca durum açıklığa kavuştu: Hz. Ömer'in minberden emir verdiği gün, Sâriye'nin askerleri Sasani Devleti güçleriyle çarpışıyordu. Cuma vaktinde savaş sırasında Sâriye, Hz. Ömer'in şu sözlerini ve emrini duymuştu

"Ya Sâriyetu, el-cebele, el-cebele!"

Duydukları üzerine şaşırmıştı ama yine de, emredileni yerine getirmek için askerin sırtını yakındaki dağa vermiş ve sonunda zaferi kazanmıştı.


Yani öyle mehdilikdende, ucuvermek kacivermek gibi mucize keramete beklemeyin, ve evet vardir kerametleri , sizin bilmediginiz bazi şeyleri bilir, cünkü ona bildirirler, sizin yapamadiginiz bazi şeyleride belki yapar, amma bunlari siz daha henüz bilmediginiz için böyledir, yani Allah yasalar koymuş kainata, bir yasasinin üstünde, başka bir yasasi vardir, ben en sertin  egilmen bükülmen (secde etme) diyen demri celigi de delen bir maddeyi yarattiysa, daha ne yani, ben kabadayiyin, asarin keserin mi diyorsun, yarin senide bir asan kesen illa cikacakdir, unutma demiri de en sertide delebilen bir madde var, hatta demiri, kendisine, yani demiri demir deler,  demir demiri deler gecer, sen gibi zalimi gaddar adami bir başka gaddara öldürtür gecer, asar gecer. yani  bu ah magi başinizdan atacak akillilar kalmadiysa, gaz veripde başinizdan kovacak delinizdemi kalmadi , yok amma akilli delilerde kalmamiş demekki yani, dükkan boş kardeşim, dükkan boş, adam kalmamiş dünyada velsahil kelam, cünkü  bir hadisde diyorki Muhammed :

Ebu Hureyre’nin rivayetine göre ise, resulullah şöyle buyurdu:

“Kâbe'yi bacakları sıska, cılız bir habeşli yıkacaktır.”

( Buhari; Tefsiru sureti’l-Maide, 97)

Yani bakin bunlar suriyelileri aldilar, ve dün vatanlarini koyup kacip vatana ihanet edenbu Suriyeliler, bu gün müslümanlara ihanet ediyor, ve gavurun köpegi olmuşlar, ve ispanyada Türk kahvesi camisi bombaliyorlar, hani müslümandinya, yani kimin köpegi olmuş, yani para bokuna katil, dedikya başta aslan amma, kimin aslani olmuş, artik şeytan uşaginin aslani, aslan amma, aslan degil gavurun köpegi olmuş, ve müslüman bombaliyor yine IŞID ne? yani gavurun köpegi olmuş aslanlar, müslüman öldüren aslan, yani vatan hainleri, şimdide müslümanlara hainlik ediyor, yani öyle olunca yarin bir habeşliyede kabeyi yikdirtir bu kafirler, yani yine bizden biri, ekmek davasina katillik eden ahmak, yani yine ayni dava,  aslan amma ekmeginin katili olmuş bir aslan, davasi ekmek davasi, amma işde aslanlikdan nasip almamiş aslan, hikmeti cözememiş aslan, yani gavurun kafirin köpegi olmuş aslan .
ve uhud haribinde Muhammedi öldü görenler var, ölmedgi ne malum, müminler temelli zor duruma düşmemek için, belkide onun yerine, esas ona benzeyeni koydular, ve kafirlere karşi ayakda durdular siyaset yaptilar, yoksa bütün ümitler yikilcak, ve muhammed  de insan, demirden degilki, kurşun atsan gecer, bicak dürtsen onada gecer degilmi,  ya öldüyse diye hic düşüneniniz oldumu, olmadi. daha henüz olmadi ya öldüyse o vakit, yani kardeşim kimse baki degil, ancak Allah baki
zekeriya peygamber şehid olduysa, isa carmihda öldürüldüyse, o zaman muhammedin ölme ihtimali de var, bunuda unutma, aklinin bir yerine koy, oldumu ey mümin, oldumu ey müslüman, yani öyle süpermen hikayeleri yalan dolandan ibaret. 

Kuranda sondan bir önceki sure Felak suresinde buyruluyorki :

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ  مِن شَرِّ مَا خَلَقَ  وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Kul eûzu bi rabbil felak. Min şerri mâ halak. Ve min şerri gâsikın izâ vekab

Meali :

Esteuzubillah
Karanlik ve zulumat olanca gücüyle bastirdiginda,Yarattığı mahlûkların şerrinden, Karanlığı yarıp ışıtan sabahın Rabbine Sığınırım de. (Nurfelaka Sığınırım de, yani merküre, sabah yildizina, yani mehdiye siginirim de) .

Sadakallahul Aziym FELAK Suresi 1.2.3. ayet
Yani sondan hemen önce, işde karanlik ve zulumuet, insanligin üstünü, kapladi kaplayacak hale geldi, ve sondan bir sure önce, kac ayet kaldi kiyamete, bundan sonraki ayet büyücüler cikacak ortaya, sonra hasedciler cikacak, birbirini cekemeyipye birbirini yiyenler ortaya cikacak, sonra  da Nas suresi, son sure, bu sefer orda diyor Rabbe siginin, yani ananiza babaniza siginin o vakit,
ve biz Raşidi zikir evradimizda anamiza babamiza dedemize boşuna fatiha ismarlamiyoruz herhalde degilmi, sebebiu ve hikmeti neymiş, Esteuzubillah " قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاس " " Kul eûzu bi rabbin nâs " De ki: “Ben insanların Rabbine sığınırım.” insanin Rabbi yani egiteni ögreteni terbiyet edeni rabbi yada mürebbisi kimdir "Anasi Babasi" sona varinca kime sioginmasi lazimmiş anasina babasina, sonra insanlarin sahibine siginin, "مَلِكِ النَّاسِ " yani insan kalmayi becerene siginin, sonra  ise,  " إِلَهِ النَّاسِ " İlâhin nâs , yani İnsanların İlâhı’na yani insanlardan olan ilaha yani halifeyi ruyu zemine ,son Allah diyen kalbe siginin, yani insaligin ilahina, yani son Allah diyen.

Deccal ve kafirler onuda delip gecince, karanlik ve zulumet  şeytanlar ortada gezer olcak, hannes şeytanlari, yani onu bunu fitleyenler. onu bunun üstüne süren, bunu onun üstüne süren düşmanlar, eeee bu da oldu zaten, şimdi işde, bakin suriyelileri aldilar, bizim müslmani alip, gavur edip, bizim üstümeze sürüyorlar, daha ne, bu da oldu, yani haftaya cumaya kiyamet koparsa şaşmayin, kabenin yikilmasi mi kaldi, artik bekleyelim bakalim, onuda habeşliyi sürüp yapacakmiş bu kafir, yani Allahu alem Obama bir sudanli aslan deniyor, amma o belkide habeşli bir aslan ise ve bacaklari ince adam  ve Amerikanin son durumu ortada, illuminati ile, tramp taraftalarinin karşi karşiya gelişide ortada, ve eger illuminat tarafi obamyi sürerse, oda gidip kabeyide yikarsa, olmaz olmaz degilmi, yani bunlarda olabilir, hesap dahilinde inklusiv yani, ondan sonrasi için ne diyor kuran, bu kafirler ve hocalari şeytan aleyhillane hannes şeytanlari,  artik kalplere hükmedecek, beyinden yönetiyordu insanlari bu decal köpegi, artik insanlarin kalplerine sudurlarina söz gecirmeye başlayacak, ve son  "Allah" diyenin Kalbide "Allah" demez, yahut diyemez olunca, ölünce, artik Allah diyen kalpde kalmayacak, ve sonra artik bu işe yarmaz dünya yaratilma hikmetine ve gayesine hizmet etmeyince, yeniden yogrulmak üzre kara deligin icini boylayacak , ve ve küvviret edilip toz duman edilcek

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

يَوْمَ نَطْوِي السَّمَاء كَطَيِّ السِّجِلِّ لِلْكُتُبِ كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُّعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Yevme natvis semâe ke tayyis sicilli lil kutub(kutubi), kemâ bede’nâ evvele halkın nuîduhu, va’den aleynâ, innâ kunnâ fâılîn

Meali :

Esteuzubillah

O gün, kitapların yazılı sayfalarını dürer gibi semayı düreceğiz. Onu ilk defa halketmeye başladığımız gibi (eski durumuna) iade edeceğiz (geri döndüreceğiz). Bizim üzerimizde bir vaaddir. Muhakkak ki (bunu) yapacak olan, Biziz.

Sadakallahul Aziym ENBİYA Suresi 104. ayet

ve o gün rab diyecek : "Eynel Asuune"

Ey Asi gelenler nerdesiniz gelion bakan, bu günün rabbi kim bakin bakalim,  vahdidul kahhar olan Allah.(hepnizi gömen kiyamaeti koparip toz dumana ceviren)

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

فَادْعُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ  رَفِيعُ الدَّرَجَاتِ ذُو الْعَرْشِ يُلْقِي الرُّوحَ مِنْ أَمْرِهِ عَلَى مَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ لِيُنذِرَ يَوْمَ التَّلَاقِ  يَوْمَ هُم بَارِزُونَ لَا يَخْفَى عَلَى اللَّهِ مِنْهُمْ شَيْءٌ لِّمَنِ الْمُلْكُ الْيَوْمَ لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ  لْيَوْمَ تُجْزَى كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ لَا ظُلْمَ الْيَوْمَ إِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ


Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Fed’ûllâhe muhlisîne lehud dîne ve lev kerihel kâfirûn.Rafîud deracâti zûl arş(arşi), yulkır rûha min emrihî alâ men yeşâu min ıbâdihî li yunzira yevmet telâk.Yevme hum bârizûn(bârizûne) lâ yahfâ alâllâhi min hum şey’un, li menil mulkul yevme, lillâhil vâhidil kahhâr.El yevme tuczâ kullu nefsin bimâ kesebet, lâ zulmel yevme, innallâhe serîul hisâb.


Meali :

Esteuzubillah

O hâlde, kâfirlerin hoşuna gitmese de, siz dini Allah’a has kılarak O’na ibadet edin. ihlas ve sadaket ile Allah’a davet edin.(O Allah ki) dereceleri yükselten, Arş'ın sahibi, buluşma günüyle (isa ile Mehdinin bir araya gelmsi günleri) uyarması için kullarından dilediğinin yanina(Mehdinin yanina yandaş, yardimci olmak üzre), emrinden olan Ruh'u (isa yi) indirir. Onların bariz olduğu (ortaya çıktığı belli olduklari tanindiklari ) gün onlardan (hiç)bir şey Allah’a gizli kalmaz. O gün mülk kimindir? Tek ve Kahhar olan Allah’ındır. O gün herkese kazandığının karşılığı verilir.  O gün asla zulüm yoktur. Şüphesiz Allah, hesabı çabuk görendir.

Sadakallahul Aziym MU'MİN Suresi 14.15.16.17. aye

Rabbim, Mehdiye, yani  bize kuvvet versinde, o gün gelip catmadan önce, Allaha ve yoluna davet etmeye devam etsin ki , yani vaazlarimiza devam edebilellim ki, insaNLIK BELKI YOK OLUP GITMEKDEN KURTULUR BIR ÜMiT YANi, her ne kadar insanlar  onu yalanlasada kerih ve kötü görselerde. Rabbim ona ve ehline (Mehdi ve Sevenlerine) görevine sadakat ile devam etme gücü ver!



--oOo---


أَأَللَّهُمَّ أَرِنَا الْحَقَّ حَقاً وَ ارْزُقْنَا اتِّبَاعَهْ وَ أَرِنَا الْبَاطِلَ بَاطِلاً وَ ارْزُقْنَا اجْتِنَابَهْ


''Allahım! Bizlere, hakkı Hak gösterip ona tabi olmayı, bâtılı da Bâtıl gösterip ondan yüz çevirmeyi nasib eyle..! '

وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

Ve âhıru da'vâhum enil hamdulillâhi rabbil âlemîne,
Amiyn.
Elfatiha maassalavat.

سُبْحاَنَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ، أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ، أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوبُ إِلَيْكَ

Sübhâneke Allahümme ve bihamdik, eşhedü en lâ ilâhe illâ ent, estağfirullahe ve

etûbu ileyk.

--OoO--


Kar©glan

Başağaçlı Raşit Tunca

Schrems,  20 Ağustos 2016  Pazar

Original Kar © glan