O Bir Ra Board

Full Version: Sünnet Nedir ,Nasil Sahibine Teslim Edilir? (Kar©glanin 26 Eylül 2016 Vaazi)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.

Sünnet Nedir , Neden ve Nasil Sahibine Teslim Edilir?

(Kar©glanin 26 Eylül 2016 Vaazi)

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا

ve len tecide li sunnetillâhi tebdîlâ.

Meali :

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Allahin sünnetini Kimse iptal edip degiştiremez. (Allahin koydugu kanun ve yasalari bozamaz, yerine yenisini getirmeye kimsenin gücü yetmez.)


Sadakallahul Aziym Fetih suresi 23. ayetten Pasaj

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

لاَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَقَدْ خَلَتْ سُنَّةُ الأَوَّلِينَ

Lâ yu’minûne bihî ve kad halet sunnetul evvelîn.

Meali :

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Onlar zaten devam edip gelen Sünnete de iman etmezler (Allahin yasalari olan kurallari olan sünnetullahinida kabul etmezler , insan iki gözlüdür, kelebek ucar, canavar parcalar, iki hidrojen bir oksijen su olur, gibi yer cekimi yasasi gibi yasalarida kabul etmezler, onada itiraz ederler "bunlarin bir ZIDDI olmali degilmiydi" derler sanki.)

(Sadakallahul Aziym HİCR-13 ayet)

---oOo---

Peygamber Efendimiz Sallallâhü Aleyhi ve Sellem Buyurdular

"Şüphesiz ki, Allah her yüzyılın başında bu ümmete dinî işlerini yenileyecek bir müceddid gönderecektir."

( Hadis-i Şerif , Ebu Davud, Melahim, 1)

Peygamber Efendimiz Sallallâhü Aleyhi ve Sellem Buyurdular

"Şüphesiz Allah Teâlâ her yüz sene başında bu ümmetin dinini tazeleyen (Bir Müctehid ) alim ve onu yetiştirici bir kadro bir cemaat gönderir."

( Hadis-i Şerif )

"Allâhumme salli alâ Muhammedin ve alâ âli Muhammed. Kemâ salleyte alâ ibrâhîme ve alâ âli ibrâhîme inneke hamîdun mecîd"
"Allâhumme bârik alâ Muhammedin ve alâ âli Muhammed. Kemâ bârakte alâ ibrahîme ve alâ âli ibrâhîme inneke hamîdun mecîd"

Yolculugumuza başliyoruz :

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِينًا

Ve mâ kâne li mu’minin ve lâ mu’minetin izâ kudiyallâhu ve resûluhu emran en yekûne lehumul hıyeratu min emrihim, ve men ya’sıllâhe ve resûlehu fe kad dalle dalâlen mubînâ.

Meali :

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Allah ve Resûlü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman, artik hiçbir mü’min erkek ve hiçbir mü’min kadın için, o konudaki işleri konusunda, tercih kullanma hakları kalmamiştir. Kim Allah’a ve Resûlüne bu konuda karşı gelirse, şüphesiz ki o apaçık bir şekilde sapmıştır.

Sadakallahul Aziym AHZAB Suresi 36. ayet


Yine Kuranda yaniltici bir ayet, ya kuran yanliş tasnif edildi, yahutta ben intenernette böyle görüyorum, bilen ve anlayan varsa dikkat etsin:

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

لْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ فإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ الْكَافِرِينَ

Kul etîûllâhe ver resûl(resûle), fe in tevellev fe innallâhe lâ yuhibbul kâfirîn.

Meali :

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

De ki: "Allah'a ve Resûl'e itaat ediniz." Bundan sonra eğer dönerlerse, o taktirde muhakkak ki Allah, kâfirleri sevmez.

Sadakallahul Aziym ALİ İMRAN Suresi 32. ayette


diye geciyor halbuki o "fein tevvellev" ayetinden sonra ise

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِيَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ

Fe in tevellev fe kul hasbiyallâh(hasbiyallâhu), lâ ilâhe illâ hûve, aleyhi tevekkeltu ve huve rabbul arşil azîm.

Meali :

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Bundan sonra eğer onlar dönerlerse, o zaman onlara şöyle de: “Bana, Allah yeter (kâfidir), O’ndan başka ilâh yoktur. Ben, Allah’a tevekkül ettim (güvendim). Ve O, azîm arşın Rabbidir.”

Sadakallahul Aziym TEVBE-129. ayet

gelmesi lazim, cünkü cümle öyle olunca tam denk oluyor, yoksa cümle manasiz oluyor iki suredede, ve nitekim tevbe suresindeki o ayeti bir öncesinden ele alirsak

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

قَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ إِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِيَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ

Lekad câekum resûlun min enfusikum azîz(azîzun), aleyhi mâ anittum harîsun aleykum bil mu’minîne raûfun rahîm. Fe in tevellev fe kul hasbiyallâh(hasbiyallâhu), lâ ilâhe illâ hûve, aleyhi tevekkeltu ve huve rabbul arşil azîm.

Meali :

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Andolsun ki; size, sizin içinizden azîz bir Resûl geldi. Sizin üzüldüğünüz şey, O'na ağır gelir (O'nu üzer). Size çok düşkün, mü’minlere şefkatli ve merhametlidir. Bundan sonra eğer onlar dönerlerse, o zaman onlara şöyle de: “Bana, Allah yeter (kâfidir), O’ndan başka ilâh yoktur. Ben, Allah’a tevekkül ettim (güvendim). Ve O, azîm arşın Rabbidir.”

Sadakallahul Aziym TEVBE Suresi 128 . ve 129. ayet

nasil bir mana düşüklügü, Allah böyle manasi düşük bir ayetmi gönderir hic, ya tasnif bozuk, yada bu ayet yine illuminati kafir köpeklerince degiştirilmiş ve dogrusu bizim dedigimiz gibi olmasi lazim degilmi?

yine bu sefer egeer ALİ İMRAN Suresi 32. ayet teki gibi olsa, yine mana düşük

لْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ فإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ الْكَافِرِينَ

Kul etîûllâhe ver resûl(resûle), fe in tevellev fe innallâhe lâ yuhibbul kâfirîn.

De ki: “Allah’a ve Peygamber’e itaat edin.” Eğer yüz çevirirlerse şüphe yok ki Allah kâfirleri sevmez.

Sadakallahul Aziym ALİ İMRAN Suresi 32. ayet

nasil bir mana bozuklugu, bu senelerdir varsa, hicmi farkeden olmadi, yani ya tasnif yanliş, ya bu ayetleri birileri oynuyor, ve akillardan kitaplardan silen bir güc var.

bu ayet

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

قُلْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِيَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ

Kul etîûllâhe ver resûle, Fe in tevellev fe kul hasbiyallâh(hasbiyallâhu), lâ ilâhe illâ hûve, aleyhi tevekkeltu ve huve rabbul arşil azîm.

deyince mana tamam oluyor, bunu gören bilen bir benmi varim, nerde bu tefsirci mealci gecinen kara cahil a h m a k hocalar haaaa, uyuyormu "yöneticimiz uyuyormu" ????????

Peygamber Efendimiz Sallallâhü Aleyhi ve Sellem Buyurdular

"Benden sonra nebi gelmeyecek, alimler gelecek, halifeler gelecek, onlara tabi olan bana tâbî olur, onlara asi olan bana asi olur."

(Sahih buhari 9.cilt 1409.hadis, Sahih buhari 11.cilt sayfa 181)

33/AHZAB-40: Mâ kâne muhammedun ebâ ehadin min ricâlikum, ve lâkin resûlallâhi ve hâtemen nebiyyin(nebiyyine), ve kânallâhu bi kulli şey’in alîmâ(alîmen). Muhammed (A.S), sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası olmamıştır (değildir). Fakat Allah'ın Resûl'ü ve Nebîlerin (Peygamberlerin) Hatemi'dir (Sonuncusu). Allah, herşeyi en iyi bilendir.

13/RA'D-7: Ve yekûlullezîne keferû lev lâ unzile aleyhi âyetun min rabbih(rabbihî), innemâ ente munzirun ve li kulli kavmin hâd(hâdin). Ve kâfirler derler ki: “O’nun üzerine Rabbinden bir mucize indirilmeli değil miydi?” Sen, sadece bir uyarıcısın ve bütün kavimler için hidayetçi vardır (zamanın her parçasında ve bütün kavimlerde).

"Her devirde beni temsilen 1 kişi var. Hz.isa (A.S.)'ı temsilen 3 kişi var. Hz.Musa (A.S.)'ı temsilen 7 kişi var. Hz.ibrahim (A.S.)'ı temsilen 40 kişi var."

Hadis-i Şerif

"Benim ümmetimin varisleri israiloğullarındaki nebiler gibidir." Hadis-i Şerif

"El ulamau verasetul enbiya, hukemau ulamau kedau en enbiyaye min fekhihim. Alimler, Resulullah'ın varisleridir, hikmet sahibi alimler, fıkıh açısından nebiler seviyesindedirler."Hadis-i Şerif

“4291...Rasulullah (SAV)'in şöyle buyurduğunu rivayet etti dedi. Allah (c.c) bu ümmete her yüz yıl başında dinini yenileyecek birisini (bir müceddid) gönderecektir."

(Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 14/412. Melahim hadis no: 4291)

"Yeryüzü Halilürrahman (AS) gibi (kullara acıyan) kırk (abdal) kişiden katiyen hali kalmaz. Onların sayesinde size yağmur verilir. Onların sayesinde (dünyevi ve uhrevi) zafere kavuşturulursunuz. Onlardan (yani O hak dostlarından) biri vefat eder etmez derhal Allah (cc) yerine başka birini tayin eder."

(Ramuzel Hadis 4384 Nolu Had. Şer.)

"Kim Bana itaat ederse muhakkak ki Allah'a itaat etmiş olur. Kim Bana isyan ederse, Allah'a isyan etmiş olur. Her kim İmam'a (Kamil Mürşide veya Devrin İmam'ına) itaat ederse, muhakkak ki Bana itaat etmiş olur. Her kim İmam'a isyan ederse, muhakkak ki Bana isyan etmiş olur."

(İbni Mace 8/2589)

"Size Allah'a karşı takvayı, başınıza siyah bir köle bile gelse emrini dinleyip ona itaat etmenizi tavsiye ederim. İçinizden yaşayacak olanlar cok ihtilaflar göreceklerdir. Benim sünnetime ve MÜRŞİD HALİFE MEHDİLERİN sünnetlerinin yolundan ayrılmayınız. Bu yola sımsıkı sarılınız, sonradan ortaya çıkanlardan kaçınız, çünkü her bid'at dalalettir."

(Ebu Davud ve Tirmizi)

"Muhakkak Hak Teala (cc) Hz.leri bu ümmete bais eder gönderir. Her yüzyılda (asırda) bir kimse din işlerini yeniler, tazeler, ba'seder. Sizden bir taife halkı Hakk'a (cc) davetle meşgul olurlar. Bunlar ehli haktır. Bu kimseler din işlerini yeniler, tazeler. Bu Allah’ın dostları, Allahu Teala’yı kullarına sevdirirler."

(Sahih-i Buhari; Müslim, Sünen-i Ebu Davud, 5/100) (Yeb’asü lihazihil ümmeti Alâ ra’si külli mieti senetin men yüceddidü leha diyneha")


Eger Deccaliyet kuruldu, ve dünyayi fesada ve fitneye ugratiyorsa, onun karşisinda duran kimse ve grubada "mehdi cemaati" "Dogrular Cemaati" demek olur, ve eger alimler peygamberlerin varisleriyse, o halde yusuf suresinde gecen

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

رَبِّ قَدْ آتَيْتَنِي مِنَ الْمُلْكِ وَعَلَّمْتَنِي مِن تَأْوِيلِ الأَحَادِيثِ فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ أَنتَ وَلِيِّي فِي الدُّنُيَا وَالآخِرَةِ تَوَفَّنِي مُسْلِمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ

Rabbi kad âteytenî minel mulki ve allemtenî min te’vîlil ehâdîs, fâtıras semâvâti vel ardı ente veliyyî fîd dunyâ vel âhırati, teveffenî muslimen ve elhıknî bis sâlihîn.

Meali :

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

“Rabbim bana mülk verdin. Ve olayların tevîlini (yorumunu) bana öğrettin. Semaları ve yeryüzünü yaratan, Sen benim dünyada ve ahirette velîmsin (dostumsun). Bana görevimi müslüman olarak tamam ettir, ve beni salihler arasına kat.”

Sadakallahul Aziym YUSUF-101 ayet

zikrimizin "111_1". bab ina da bu zikiri dahil ediyoruz artik, ve 3 defa tekrar edilcek.

ve orda gecen "rabbim bana olaylarin tevilini yani yorumunu ögrettin" ayeti bizim üstümüzde de şükür ki tecelli ediyor, öyleyse bizde Hz Yusufun olaylarin tevilini anlama mirasini devralanlardaniz, o yüzden, hem buna şükür olarak, bu ayeti her gün 3 defa tekrar edecgiz ki, hemde askerlerimizde de bu hikmet tecelli etsin, ve olaylari hak gözüyle görsünler, yorup tevil etsinler inşallah.

_---___

O halde Fetih suresi 23. ayette gectigi üzre SÜNNET DEMEK: Tebdil edilemeyen, yani iptal edilemeyen yasalar, Allah kanunlari demekmiş, ki bunlar kurandan bir ayette olur, yahut kainattaki kevni ayetler de olur, hepside Allahin yasalaridir, ve onlar ile bu kainat rayinda yüzmekdedir, onlari bozmak, düzeni bozmak olur, ve atomu parcalayan parcaladi amma, neden parcaladi, inkar için parcaladi, itaat için degil, yani bütünü bozan, kafir güruhu, niye, yine Allahin yasasina, Allahin yasasinin tersi olcak birşey ile, savaşmak, ona karşi savaşmak için, bu büyük a h mak lik dir,
işde Allah Dualite koymuşki, yani aci tatli, kara ak, yani onun (ka fir in) inkarindanda hakka giden bir yol var.

yukardaki ayette gecen "fe innallâhe lâ yuhibbul kâfirîn." "Allah kafirleri sevmez" ayeti nasil bir tezattirki bu, insan sevmedigi birini hic evine misafir edermi, zorla girmeye kalksa bile kovar degilmi, öyleyse bu kafirleri besleyip büyütüp, onlara rizik veren, ve birde cocuk verip üremelerini de saglayan Allah, nasil oluyorda onlari sevmiyor oluyor, ben sevmedigimi yanima yöreme sokmam kardeşim, o halde Allah, bunca kafiri niye mülkünde barindiriyor o zaman, burda bir nüans farki var kardeşim, sevmiyorda madem niye haala yaratip duruyor o zaman, bunca kafiri babammi yaratti kardeşim, yani yine ya ayetin tasnifinde yada diziliminde bir hata gözüküyor , sevmeyen yanina yöresine sokmaz, onlara bir cift göz degil, bir igne bilenem vermez, amma veriyorsa haala onlari yaratiyorsa, bir hikmet var bunda demek yokmu, insanca düşününce "kendine isyan etcek olani, niye yaaratir acaba" demek yokmu!

işde insan bir şeye bir olaya hak te`vili ile bakinca, onu dogru yorumlarsa, yani onu fitratina uygun şkilde kullanip ona uygun davarnirsa, Allahin sünnetine uymuş olur, peygamberin sünneti ise, aynen Hz. Yusufun olaylari yorumlamayi bilmesi hikmeti gibi, muhammed de ayni hikmetle donatildi, ve öyle olunca, onun olaylari dogru yorumlamasina biz, sünnet diyoruz, ve Allah buyurdu:

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى

İn huve illâ vahyun yûhâ.

Meali :

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

(O’nun söyledikleri), sadece O’na vahyolunan vahiydir.

Sadakallahul Aziym NECM Suresi 4. ayet

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

مَّنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللّهَ وَمَن تَوَلَّى فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا

Men yutiır resûle fe kad atâallâh(atâallâhe), ve men tevellâ fe mâ erselnâke aleyhim hafîzâ.

Meali :

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Kim Resûl'e itaat ederse, böylece andolsun ki Allah'a itaat etmiş olur. Ve kim yüz çevirirse, o taktirde Biz seni, onların üzerine buna zorlayici muhafız olarak göndermedik.

Sadakallahul Aziym NİSA Suresi 80. ayet

(Peygamberin verdiğini alın, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7]

yani o ki Muhammed kainata bakinca, Hakkin yasalarini yerli yerince görünce, bizlerede tavsiye olarak, o kainatta okuduklarini, yani hangi durumda nasil davranirsak, sünnetullaha, yahutta fitrata veya arapca olarak " ma huliga leh " Yani o şeyin yaratiliş hikmetine uygun davranmiş oluruz, onu tavsiye etmiş oldu, ve onlarda boş şeyler degil diye, bizat cenabi mevlaca kuranda onaylaniyor, o vahiysiz boş konuşmaz denilerek yani.

ve öyle olunca ve sünneti kullanmada edeb, onu yerinden etmeden kullanmak edepdendir, nasil yani denince, önce sünneti şu örnekle tarif edelim
Elektrikci olan birisi, elektrik ögrenince, artik onu elektrik carpmaz diye bir kural yok, amma o elektrikci eger elektrik yasalarini bilirse, ve onlara uygun hareket ederse, elbete elektrik onu carpmaz, cünkü onun fitratina uygun davrandigindan, yoksa elektrik gecen ciplak kabloyu alinca eline, onu da carpar, amma elektrikci bilirki o nu izole edilmiş bir aletle, elleyip dokununca onu carpmaz, bunu bildigi ve ve böyle ve benzerei kurallarina uygun davrandigi müddetce onu elektrik carpmaz, ne zaman bunlari unuttu, yada yanildi, o zaman o nuda carpar. yani işde sünnet te böyledir, Allahin koydugu yasalara harfiyyen uymak gibidir, cünkü herhengi bir yasayi cignemek, aynen ciplak kabloya dokunmak gibidir.

öyle olunca ashabi kiram muhammedden gördüklerini duyduklarini ve tasdik ettiklerini, hep muhammed şöyle derken duydum, şöyle yaparken gördüm, gibi anlatmişlar, bu ne demekdir, işde senelerdir sanatcilarin elde etmeye calişdiklari telif hakki yasasi gibi yani, ve bunu ben buldum degil, bu muhammedin sözü, bu muhammedin ameli diye anlatmak, onu yerinden etmemek olur, onu onun elinden almamakdir, amma hani bir şarki falancinindir, onu ondan izin alip okumak gibi, amma okudukdan sonra, yine yerine iade etmek lazimdir, benlige gecirilmez, cünkü o ilk hak sahibinin eseridir, Hak Tealanin yasasi sünnetullahidir, o dahi Allahdan vahiy ile almişdir, öyle olunca, yercekimi yasasini bulan, onun ziddi olaninida bulmaya calişan kafir gibi, ben buldum amma, ben bu yasaya uymak zorunda degilim gibi bir lüksü yok, ne diyor ayette "Allah ve Rasulü, bir konuda karar kilinca, halkin onda secme reyi kalkar artik, ona uymak mecbur olur." diyor, öyle olunca , işde bizimde sizlere ögretiklerimiz, bizim kainattan okuyabildiklerimizdir, mizan terazisi herzaman kurulu, mizana vur, yani kainat düzenine vur, tart bak, uyuyursa kainat yasalarina al, test et uyuyorsa al, uymuyorsa alma kardeşim.
düşününki bir kac elektrikciden oluşan bir grubu, bir inşaata yollayacak bir elekrik şirketi, onlara kullancaklari alet erdevatida verir, mesela bazi ölcüm aletlerinden sadece bir tane vardir, mesala tornavida pense her ne kadar her elektrikcinin kendine ait olsada, bir ossiloskop veya FI schlater test cihazindan mesala bir tanedir, veye diger ölcüm aletleri veya diger alet erdevattan mesala darbeli maktap hilti gibi dende bir tane olabilir, ve onlardan (Elekrik işcilerinden) hangisine lazimsa o alir arabadan, kullanir, sonra geri yerine koyarki, diger elektrikciye lazim olunca, o da yerinde bulsun, ve alsin işini yapsin degilmi, işde sünnetlerde böyledir, geri iade etmek lazimdir, ögrendin denedin ve tatbik ediyorsun, artik onu sahibine iade edersin,peki nasil iade edersin, sende birinemi anlatcan, mesala biz ögrettiysek dersinki Raşit hocadan duydumki, şöyle şöyleymiş, test ettim, evet öyle, diye anlatir ögretirsin, amma benlige gecirirsen, o zaman ben, bana lazim olunca, veya bir başka mümine vermem gerekince, o alet veya sünnet , erzak deposunda yoksa geri gelmediyse ,arada bul artik, ve işde unutulan sünnetler, hep böyle yerine koyulmadigindan, ya diyorlar senedi zayif, yada hasen degil, yani halbuki, alan onu yerine koyarken, dogru koysaydi onlarin senedinin hasen oldugu ortaya cikacakdi, ancak işde her sünnet bir yasaya dayanir, ve bir ayetlede teyid oluyordur, öyle olunca, mizana vurunca, onun dogru veya yanliş oluşu ortaya cikar, ve böylece işde, Zikri Raşidi Evradimizin 111_2. Bab ina ekledigimiz zikiri bu yüzdendir. Yani Rabbimizin sizlerede bizlerede, de Hz. Yusufa verdiği, olaylari anlama ve tevil etme hikmetinden, bizede vermesi için lazim olan zikirimizdir, yani onun frekansini yakalayan her kimsede, ayni hikmet aciga cikar yani,
Bu sebeble bu zrikirmize de devam ediniz.

son bir nükte ile vaazi hitama erdirelim
Bazi ah mak lar riyazet yapip yemeden icmeden kesiliyor, güya riyazet ile melekleri cinleri görcek, haber alcak onlardan, halbuki halusinasyon görcekler, başka degil, amma işde riyazet edip oruc tutuyor,
yemeyip icmeyince aylarca, Sen melek olmuyon, yada Allah olmuyon, be yin siz ahmak, Allalh yemez icmez diye yemeyip icmeyip, sonrada Allahlik tasliyacak ah mak, yemez icmez sicmaz diye tuvaletede gitmez oluyorlar.
Lan dan gil senin yaptigini daglar taşlarda yapiyor, yemiyor icmiyor, ve de sicmiyor, ahmak daglar taşlar yemeyince Allahmi oldu gaari, ah mak. eger böyle yememeye icmemeye sicmamaya devam edersen, yeni versionun senin, dünyaya taş olurda gelirsin, bir daha ne yer, ne icer, taş olursun taş ah mak, gelir bir ah makda seninle taharet eder belkide, istinca taşi olarak kullanir seni, cokda mataf bir durum degil yani, yada başina cekicle tokmakla murcla civi ile vurup yararlar, parca pincik ederler, kaldirim taşi olursunda, sokak köpekleri tiydiri üstüne, yada kara taş kömür olursun da sobada yakarlar seni, merakliysan bunlara, yeme icme sicma.
Halbuki Allah insanin FITRATINA, yani insani yiyen icen ve birde tuvalet yapan varlik olarak halketmiş, dedikya fitratina uygun davranmayan, o nu da bozar, mizanida bozar, düzenide bozar, düzeni bozan elekritikciyi, nasil elekrik carpar, belkide öldürüse bile, aynen bu yemeyip icmeyip de düzeni bozan, saidi nursinin arkadaşi gibi, yemez icmez isen, geberi gidersin, kimden aldi o akli, saidden, ahmakla ahmmak arkadaş olur zaten, hocasi kimde talebesi kim olcak birisi feto ahmagi birdigeride de typ ahmagi işde.

Rabbim, askerlerime, sünnetullaha uymayi nasip etsin, aldiklari sünneti benlige gecirmeyip, aynen "Grundig" bir televizyonun üstündeki "Grundig" yazisini sökmek gibi olan, ögrendigi bir hikmeti, kendi bulmuş gibi davranmayip, aldığı yeride yad ederse, gelen bir başkasida o hikmete erer, yoksa o hikmet arada kaybolur gider, Rabbim, aldiklarinizi geri koymayida nasip etsin.

--oOo---

أَللَّهُمَّ أَرِنَا الْحَقَّ حَقاً وَ ارْزُقْنَا اتِّبَاعَهْ وَ أَرِنَا الْبَاطِلَ بَاطِلاً وَ ارْزُقْنَا اجْتِنَابَهْ

وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

Ve âhıru da'vâhum enil hamdulillâhi rabbil âlemîne,
Amiyn.
Elfatiha maassalavat.

سُبْحاَنَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ، أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ، أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوبُ إِلَيْكَ

Sübhâneke Allahümme ve bihamdik, eşhedü en lâ ilâhe illâ ent, estağfirullahe ve

etûbu ileyk.

--OoO--

Kar©glan

Başağaçlı Raşit Tunca

Schrems, 26 Eylül 2016 Pazartesi

Original Kar © glan