O Bir Ra Board

Full Version: Mümin hata da etse tövbe ederse imanlidir fasik ise ... 02.06.2012
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.

MÜMiN HATA DA ETSE TÖVBE EDERSE iMANLIDIR FASIK OLAN MÜMiNLER SAFINDADA OLSA iMANSIZDIR
02 Haziran 2012 Cumartesi

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Ellezine yesuddune an sebilillahi ve yebgune ivecen vehüm bil ahiretu kafirun.
sadakallahul aziym araf 45

esteuzubillahVellezine amilusseyyiati sümme tebu min beadihe ve eamenu , inne rabbeke min beadihe legafurun rahim.
sadakallahul aziym araf 153
esteuzubillah
Rasulen gad gasesnehüm aleyke min gabli rasulen lem nagsushum aleyke, vekellemallahu Musa Teklimen.
sadakallahul aziym Nisa 164
Allahümme salli ala muhammedin ve ala eeli muhammedin
ve sallu ala Rasulen gad gasesnahüm aleyke Ya Rabbi.
Ve sallu ala Rasulen lem nagsushum aleyke Ya Rabbel alemiyn,
Ve Sallu Ala Musa ve Harun
Ve sallu ala Davud ve Süleyman
Aleyhiselatüvesselam.
yolculugumuza başliyoruz
Peygamberimize mekkenin zenginleri ebu talib ile haber yolladilar Muhammed yanindaki kölelerle fakirlerle bizi bir tutmasin ve biz gelince meclisinde o köle ve fakirler olmazsa bizimle ayri oturursa biz ona tabi oluruz dediler.Ebu talip haberi peygamberimize getirince Hz Ömer efendimizde yap bakalim onlarin dedigini iman edeceklermi dedi ve hatali bir ictihadda bulundu bunun üzerine cenabi mevla enam suresi 52 . ayet inzal buyurdu ve :
Sabah akşam sirf onun cemalini dileyerek dua edenleri huzurndan kovma,...... kovarsan zalimlerden olursun. buyruldu.
bunun üzerine peygamberimiz Cenabi mevlaya şükürler olsunki müminler ile hep beraber bulunmaga sabretmeyi bana emretti.buyurdular ve ömer efendimiz o söyledigi sözünden cenabi mevlaya tövbe etdi.özür diledi. ve bundan önce cenabi mevla enam suresi 54 . ayeti inzal buyurdu ve o ayetde bildirilen ile:
o müminlere selam söyleki onlar ile bizim bagimiz kuvvetlidir ve onlarin yaptiklari zelleden (hatali ictihad ve görüşden) dönüp tevbe edeceklerini bildigimizden onlarin tevbesini red etmeyiz ki cahillik ettigini anlayipda dönüp tevbe edenleri ve islah olanlari Rahim olan Allahin affi kuşatacakdir.
Bu hadise ile Adaletin timsali olan Hz ömer efendimiz hatali bir ictihadda bulunmuş idi ve fakat ettigi hatadan dolayi cenabi mevlanin ayet ile uyarmasi sonucu adalet terazisi şaşmayip yine doguruyu tartmiş idi ve tevbe edip itikadini düzeltdi. ve peygamberimizde bu günden sonra meclisinde oturdugu zaman müminler önce kalkip meclisden ayrilmadan meclisi terketmedi yani bu haftaki sünnetimiz alimler imamlar başbakanlar ve ev sahipleri misafirleri kalkmadan ne sofradan ne meclisden ne camiden kalkip ayrilmamalidir. yani gemiyi en son kaptan terkeder kurali geregi ve yine peygamberimiz musafaha ederkende yine onu ziyaret edip musafaha (toka) edenler elini birakmadan o elini birakmazdi.
ve yine cenabi mevlada kullar Allahdan dönmedikce kullarini birakip terketmez her kim Allahu tealayi ve peygamberlerini ve veli kullarini dostlarini inkar edip terkederse o zaman o kimseler fasiklardan olurlar . yani musafahada tokalaşmada el birakma hususunda misafir ve ziyaretci olan önce birakir ve önceden orda olan ve ev sahibi olan elini sonra birakir.Alim ve imam ve peygamber sonra birakir ben daha cok sevap alcan diye alimin eline yapişan o birkasinda ben birakan diye ugraşmaz böyle hareket edebsizlik olur.işde uhudda peygamberimizin dişinin kirilmasina sebeb olan edebsizlik hareketide budur yani peygamberden daha ileri gitmeye kalkmak yani bu ise tam tersi olan bir durumdur imam namazdan cikmadan cemaat namazdan cikamaz eger cikarlar ise namazlari ifsad olur ve bu yüzden imamdan önce ruku ve secdeye varmak demek o kimsenin başinin öbür alemde afedesiniz eşşek başi gibi olmasina sebeb olur bu hadis ile sabittir ve yine sadece ruku ve secdede imamdan sonra hareket etmek degil taaki namazdan cikarkende imam saga selam verdikden sonra selam verip cikmak ayet olmasada hadisi kutsi ile farzdir. yani işde peygamber savaşi birakmadan savaşi birakanlarin durumu ve bu edebsizlik yüzünden peygmaberin dişinin şehit edilmesi yani öyle namazdan imam cikmadan imamla birlikte cikilmaz ne dedi uhud bekcilerine peygamberimiz bizi kesiyorlarda olsa yerinizi terketmeyin benden emir gelince yerinizi terkedin buyurmasina ragmen işde bu kücügü musafaha sünneti biraz büyügü sofrada ev sahibi misafir edebi meclisde alim ve halk edebi derken uhudda bu edebi unutan ashab edebi ve cezalandirma. yani sen bu edebe riayet etmezsen senden ziyade alim ceza görür senden ziyade başbakan hor görülür senden ziyade işde böyle peygamber dişi kirilir yani ben bir neferim benim yaptigim cemaati etkilemez deme işde bir edebsizlik peygamberin dişini kirdi var düşün bu ahir zamanda senin onun yapacagi edebsizlik mehdiye nasil zarar verir velhasil kelam.
yine übey bin selul vefat etmeden peygamberimize ben ölürsem benim namazimi kil ve kabrim üzerinde dur ve bana dua et, kendi cübbeni kefen et bana dedi.
vaktaki ibni selul öldü peygamberimiz onun namazini kilmak istedi ve ve bunun özerine ömer efendimiz yine bir ictihadda bulundu ve dedi ya Rasuallah sen bu adamin namazinimi kilcan bu adam sana neler yapmişdi. dedi.
peygamberimiz elini benden cek dedi.
ömer efendmiz ya rasulallah onun cenaze namazini kilmaya gitme dedi. rasulallah ayni cevabi verdi ücüncüde rasulallah :
Ey ömer , onun namazini kilip kilmamakda muhayyer kilindim ve kilmayi tercih etdim, eger cenabi hakkin affedecegini bilsem yetmiş kerre istigfar ederdim buyurdu ve mübarek gömlegini selule kefen olmasi için gönderdi ve tam namaz kilmak için hazirlaniyorduki Tevbe suresi 84. ayet nazil oldu.
Fasiklardan hic bir kimse için ebedi olarak dua etme ve onlarin namazinida kilma ve kabirlerinin başindada durma onlar kafirdirler Allah ve peygamberlerine karşdirlar.
işde bu ayet ile kafire ve Fasiklara dua etmek haramdir onlarin cenazesine katilmak haramdir cünkü onlarin küfrü sizin duanizin onlara ulaşmasina engeldir ve cenabi mevlada kabul etmez böyle dualari.
efendim imamlar ILIMLI müslüman oldular ve dua ederken rabbim kafirleri ve zalimleride islah eyle diye dua ediyorlar. halbuki bu yasaklanmiş kafire dua edilmez. işde bu hadisedede ömer efendimiz dogru bir ictihadda bulunmuş idi yine adalet terazisi dogruyu tartmiş idi .Kafirler ve zalimler hakkinda Ya rabbi bu belayi başmizdan def eyle diye dua edilir. def ile ref ayni degildir yani ya rabbi onlari islah eyle demek onlari ref eyle demekdir. kalu bela da Allah demeyeni sen nasil dua edip ref eyle diyebilirsinki ki böyle kimseler secimi yapmişlardir onlar hakkinda Allahin hukuku tahakkuk edecekdir yani sen ya rabbi şu geceyi gündüz et diye dua edersen bu makbul bir dua degildir ve icabet eedilcek bir dua degildir ya rabbi zalimi karanligi aydinlik et demek nasil abes bir iştigaldir ancak dersinki ya rabbi karanlikdan cikar gündüze ulaştir diye dua edersin eger gündüz ve aydinlik olmasini istiyorsan yani gece gündüz olsun denmez.Nuh aleyhisselamin gemisinde üc kat vardi birinci alt katta sürüngenler akrepler yilanlar ve yirticilar vardi ikinci katta ehil hayvanlar ve bitkiler ücüncü üst katdada insanlar vardi nasil akrep ve yilan cigan insalarin yaninda ki ücüncü katda olsa insanlar rahatsiz olcak iseler işde cibiliyati akrep olan kişilerin yilan olan kişilerinde cennete girmeleri cennet ehlini rahatsiz edecekdir onlarin korkmasina sebeb olcakdir bu yüzden işde terakki vardir.yani EVRiM vardir amma darwinin dedigi evrim degil bizim dedigimiz evrim ise
bir kimse kötüler ile birlikte bulundugu zaman nasil sigara alkol zina hirsizlik cinayet gibi kötü ahlaklar ile ahlaklaniyor ise iyilerle bereber olup iyilerin ahlaki sünneti seniyeleri yaparakdan yani sünneti seniyler ahlaki hamidelerdirki onlara ittiba etmek demekde kişinin iyilerin yaninda iyi ahlaklar ahlaki hamide ile ahlaklanmasina sebeb olur. işde böyle cibilliyati tilki gibi hirsiz olan bir kimse evliya sohbetine hak dostlari sohbetine ve meclisine katilirsa o zaman onlarin ahlaki ile ahlaklanirsa o zaman ondaki tilkilik gider eger bir kişi artik calmiyorsa ve buna karşilik birde fakiri sevindiriyorsa ahlaki ahlaki hamideye dönmüşdür buna artik nasil tilki diyebiliriz yani o evrime ugramişdir ve insan olma yolunda evrimleşmişdir ve yine onda başka bir kötü ahlak olsa yine kuran sünnet ile o ahlakdan da kurtulur ise yine rahatsiz edici bir dikeni daha ayiklanmiş demekdir.
yine vazimiza dönersek
Peygamberi zişan efendimiz Ayşe annemize atilan iftira sebebiyle ömere sordu sen ne dersin bu işe dedi? ömer efendimizde Ey Allahin Rasulu ,artik bu sözleri dinlemeyin, bu büyük bir iftiradir, bu sözü söylemek degil kalbde saklamak dahi kimin haddine kalmiş dedi. Ayşe annemiz cok temiz ve cok kuvvetli bir imana sahiptir , dedi. Cenabi hak hz ömerin bu sözüne uygun olarak Nur suresi 16 . ayeti inzal buyurdu:
onu duydugunuz zaman: Bunu söylememiz bize yakişmaz,haşa bu büyük bir iftiradir demeniz lazim degilmiydi . buyurdu cenabi mevla.
işde bizler kurani ve sünnetleri ihya ederken işde bu ayetlerinde kuranda olmasi hasbiyle yine ahir zamanda olcak gaibi olaylardan birisi ve birincisi Adalet Mehdiyi düzletmeye kalkcak aynen ömer efendimizin sen bu zenginlere itibar ediver dedigi mesele yani biz paylaşyoruz fakat adalet diyorki hayir paylaşma ve zenginin mali cogalsin zenginler emek harciyor .
işde adaletin yanildigi taraf biz burada avusturyada 22,5 senedir bulunuyoruz ceşitli işlerde calişdik fakat normal bir insanin zengin olmasi diye bir hadise yok yani 22 sendir ,rabbimin bu Raşit kulu 22 sene önce yedigini yiyor yine geydigini geyiyor yani belki birkac fazla gömlek birkac fazla pantalon oda cinliler pazari ucuzlatdi diye ne enim genişledi ne boyum uzadi.fakat o zenginler bu mala mülke nasil sahip oldular o calişdi bu calişdi kaymagi yiyen onlar oldu halbuki bu fabrikada calişan sen ben iken benimle birlikte 30 kirk kişi iken kaymagi yiyen yine bir kişi bu nasil düzendir. ha ne yapalim isyanmi edelim derseniz haayiir amma mevlana ne demiş deniz ne kadar büyük olursa olsun sen denize testini daldirinca senin alcagin bir testi su. yani insan ne kadar zengin olursa olsun yiyecegi iki dilim ekmek belki zengin diye kaymak bal biraz peynir giycegide dünya magazan olsa bir takim elbise dünya magazalari senin diye sirtine on kat elbise giymezsin yani testin ne ki nedendir bu toplamaklar işe geldik püf noktasina.
insan bedeninde bir yer vardirki orasi nefis denen şeyin başi gibidir o büyükse nefsi büyük olur ve işde biraz büyükse gurur olur ben büyügüm diye kibirlenir zenginin diye kibirlenir güzelin diye kibirlenir vesaire vesaire biraz daha büyük olursa önümden cekilin TIR geliyor demeye başlar önüne geleni küremeye kalkar döver söver kabadayi olur, biraz daha büyük olursa bu sefer artik daha büyügünü ister yeni arabam olsun yeni fabrikam olsun 99 koyunu varsa 100 koyunu olsun ister yani uzadikca başa bela olur
fakat eger orasini insan kuran ve sünnete uyarak kisarsa işde aynen tilikin iyiler ile dost olmasi ile hirsizliktan kurtuldugu gibi işde bu nefsin afetlerinden de kurtulmaya başlar gayesi allah rizasi olmaya başlar amma nefis tamemen yok edilmez yani günahdir haramdir yani o nefis azasini kesmek nefsin yok olmasina sebeb olmaz yani yani işde sayilar ...-3,-2,1,0,+1,+2,+3,.. devam eder yani varlik 1 sayisinda başlar yani kişi dogmasi ile en azindan +1 veya kadin ise -1 olur ve bu yükseldikce sifirdan uzaklaşir ne kadar büyüdü o kadar sifirdan uzakdir işde kainatin var oluş sebebi iki cihanin güneşi güneşimizden yani muhammed mustafadanda uzklaşanlarin nefs azalari büyür fakat onlar yok dan var eden Cenabi mevlanin sifir menzilinden uzak kalir aydinlikdan ve imandan uzaklaşir ve karanliklara yol aldikca derinlik veya boyut uzar amma kelvin gibi en uzunda olsan amma gidecegin yer bunlari bilmene ragmen Allahi bilmedigin peygamberi bilmedigin için soguk cehenneme atilmak olcakdir.
işde yunusluk yani dervişlik odurki bütün yüklerini atip sadece bir kalmasi yani bir olanin artik o birden başka atack bir şeyi yokdur o biride atmamamsi lazimdir. yani gayesi tek rabbimizin rizasi olan kimse Allahdan gayri her şeyi terkeder ve yalnizca Allah kalir . işde böyle kimsenin nefis azasi o kadar kücülür ki artik ne ev ne mal ne kadin ne coluk cocuk onun yaninda Allah sevgisini koyup gecemez işde Alaha yakin kullar böyle oldugu gibi işde o malim artsin mülküm artsin diyen zenginlerin halide işde daha fazla daha fazla diyerek nefsini büyütmekden başka şey yapmazlar ve ve bu nefsi büyüyenlerin en sonu kelvin gibi kainatin diger ucu eksi 272 derece soguk bölgesi hayat orada donup duruyor dedigi yere kadar gideer ve onlara ölünce varacaklari menzil olarak kelvinin yani başi verilir yani eksi 272 derece soguk cehennem. yani bir kimse güneşden uzaklaşitigi kadar karanliga gömülür ve sicakligini yaşam enerjisini kaybeder bu yüzden zengin odurki zekatini veren fakiri gözeten calişaninin emegni veren dir herkesde olmadigi kadar onda olmasi hasbiyle fakirleri gözetmek onun üzerine vacip olur cünkü
peygamberimize ne emredildi Allahu telanin cemalini dileyip dua edenleri terketme yoksa zalimlerdan olursun yani kararirsin demekdir.Muhammed aleyhiselamin nuru ve ziyasi bütün karanliklari terketmesi sebebiyledir.işde nefsin önünde yetmişbin perde vardir bu karanlik edene perdeleri terkederek kişi cemalullaha talip olur.
yine konumuza dönersek ve yine mehdi ikinci olarak: ömer efendimizin fasigin namazini kildirma diye peygamberimizi düzlettigi yer olan, mehdinin fasiklara iki yüzlülere itibar etmesi sonucu bu sefer hz ömer yani Adalet Mehdiyi dogrultacak.
ve ücüncü olarak yine bir hususta Mehdi Adalat şuarasini toplayacak ve onlara soracak siz bu konuda ne dersiniz ve o meselede yine mehdiye ve ehline cemaatine atilcak bir iftira hususunda adalete başvuracak bu huusda adaletin mehidinin ehlinin yaninda yer almasi gerekmekde. her kimde bunlarin dişinda bir muamelede bulunursa işde mehdiyede ehlinede ve cemaatine zulmetmiş olurki, zulmet kişilerin ahir zaman aydinligi mehdiden uzaklaşmasina ve kelvine dogru gitmesine sebeb olur.
ve yine bir defasinda peygamberin huzurunda bir adam Ebu bekr efendimiz hakkinda aci ve kötü söz söyledi ve ve Rasulullah ayaga kalkti ve gitmek diledi bunun üzerine ebu bekr bu zamna kadar oturdunuz dinledinizde ben söze başlaycakkenmi kalktiniz gidiyorsunuz dedi. bunun üzerine şu vakte kadar oturdum ki melekler başinin ucundaydi ne zamanki sen cevap vermeye hazirlandin şeytan iceri girdi ve şeytanla birlikte oturmak istemedim diye buyurdu ve bu peygamberimizin meclisinde oturanlardan önce kalktigi ve ve bu ögrettgimiz sünneti ihlal ettigi durumdur, yani bir meclisde iş tartişmaya dayandiysa alimin, mehdinin veya bir devlet başbakanin veya babanin veya ev sahibinin o meclisi terk etmesi caiz olandir oraya şeytan girmişdir onunla oturmak durumu daha vahim yapacakdir.
işde nefsin bir ucu ve başi olan zekerin sünnet edilmesi sünnetdir yani kabugunun kesilmesi sünnetdirki, işde kainati alemin haritasi insan bedeninde burasi gecenki vaazimiz ile insanin cücügü olur nasil cücük fistikdaki o kücücük yer ise ve yine bademde ve her cekirdekde ve tohumda o cücük vardir işde sünnet olmak bu yüzden gereklidir.yani o cücük yeniden yeşermenin yeridir cenabi mevla ibrahim efendimize sünnet olmasini emredince kudum ile kendini sünnet ettigi rivayet olmakda yani keser ile sünnet etmişdir kendisini ve rabbimizin nasil ve ne ile kesmesi gerektigi emrini beklemediginden ucunu kesmişdir ve oradan dürüyen et paracsi işde evrim ile bu gün bu sünnet bogumunu oluşturmuşdur. yani işde o sünnet bogumundan ötesi insanlarin taa ibrahime kadar dayanan yeridir ve işde sünnet bogumunun ucu işde bizi atamiz ibrahime baglayan zürriyet bagimizdir.yani ibrahimin sülbünden oldugumuzun ispat ve delilidir peki ordan ötesi nuha baglayan bagimiz nerdedir hadi bir tefekkür edin.
Muhammed aleyhiselam ise sünnetli dogmuşdur yani cücüklü dogan ve işde o cücükde ahir zamanda onun şeriatinin ayni bir asri saadet gibi yeniden yeşermesini saglayan mehdidirki , işde cocuk yaratilirken en son olarak cinsiyet uzvu halkolurki işde cocugun cinsiyeti ancak alti aylikken anlaşlabiliyor, işde bu yüzden cinsel uzuv nefsin en son ucudur ve buraninda sonuna nokta konmasi gerkirki işde o noktada cücükdür yani sünnet bogumu ve mehidininde hak oldugu ve onun kiyametin alameti oldugu ve ondan öteisinin olmadiginin delilide işde cücük ile nasil kainati alemin haritasina yani insan bedenine son nokta koyuluyorsa mehdi ilede bu kainati aleme son nokta konulacak ve mehdiden sonrasi yok ve o hayatdadir ve zaman onun zamanidir ey insanoglu acele edip bu son muhammed gemisine ilhak olmaya gayret ediniz ki o gemiye binmek demek son mümin zümresini taşiyacak olan gemi yani insan bedenine dahil oldunuz demekdir ki buda mehdiye tabi olmakdir yani nasil el kol ayak göz kulak bir insan bedeninde aklin hizmetinde o aklin ve kalbin emrettigi hizmeleri yaparsa ey ahir zaman insanligi sizlerde mehdiye tabi olmaniz ve onun emirlerine uymaniz demek işde bir bedendeki eller kollar gibi aklin ve kalbin emrine girmeniz gibidir mehdi ye uymaniz demek mehdi ile bilikte 124 bin peygamber ile birlikte peygamberimiz muhammed mustafaya ve kurana uymaniz demekdir.
Rabbim bu son gemiye binmeyi Hakka ve onun rasullerine kitaplarina meleklerine ve kadere ve ahiret gününe inanalara ve bu gemininde bizleri yeniden doguş menzili haşr menziline götürcegine yani velbeasüye götürcegine inanan müminlere nasip ve müyesser kilsin inşallah.onun ve tabi olanlarini düşmanlarinin şerrinden halas eylesin inşallah.

El fatiha maassalavat.

Başağaçlı Raşit Tunca

Kar©glan
Başağaçlı Raşit Tunca
______________________

Schrems, 30 Aralık 2018 Salı Son Düzeltleme Yapıldı

Original Kar©glan

_______________________________________