O Bir Ra Board

Full Version: Yaz mevsimi ve dünyamizin neşru neva bulmasi 24 haziran 2012 vaazi
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.

YAZ MEVSiMi VE DÜNYAMIZIN NEŞRU NEVA BULMASI
24 Haziran 2012 Pazar

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

ve gale musa rabbi ealemu bimen cae bil hüda min indihi vemen tekunu lehu agibetuddar , innehu la yuflehuzzalmiyn.

sadakallahul aziym kasas suresi 37

Esteuzubillah

bel cael haggi ve saddagal murseliyn.

sadakallahulaziym saffat suresi 37

esteuzubillah

nisfehu evingus minhu galilen.

ila ahiri ayet

inne leke finnehari sebhan taviylee.


sadakallahul aziym

muzemmil suresi
3 ve 7 .ayetler

esteuzubillah

innellezine keferu bizzikri lemma caehüm, veinnehu lekitabun aziz.

sadakallahul aziym fussilet suresi 41

Allahümme salli ala Eyyuba

Allahümme salli ala Eyyuba

Allahümme salli ala Eyyuba

ve sallu ala eyyuba ve zevcehu

ve sallu ala eyyuba ve ehlehu

Allahümme salli ala sayfehu ve ehlehu

Allahümme salli ala sahibu zamanul sayfiyyu eyyyub ve ehlehu

Allahümme salli ala muhammed mustafa ve ümmetehu ve rahimte ve erhamtehüm ila min zamanul ahir kiyametehu ve haşrehu.

ve rahimte ve erhamte sahibu zamnul mehdi ve ehlehu ve sadigul mücahidiynel mehdiyyun
.

yolculugumuz yakin zaman önce girmiş oldugumuz yaz mevsimi
hakkinda olacak ve yaz mevsiminin peygamberi eyyub aleyhisselam ve
bugday nimeti hakkinda olcak.yaz mevsimin en aziz olan nimeti
bugdaydirki o yaz mevsiminin kemalatini temsil eder her mevsimin bir
kamil zaati oldugu gibi işde yaz mevsimin kamil zati da eyyub
aleyhisselamdirki işde onun zamaninda hic bir kimse yokdurki eyyubun
cilesini görüpte ona bu azap niye geldi herhalde o büyük bir günah
işledi ve Allah onu affetmedi ve o eger iyi bir kul olsaydi Allah onu
affederdi
dememiş olan bir kul kalmadi taaki karisi leyla annemiz dahi ayni
fikre kapildi ve eyyub aleyhisselam hastalandi ve 18 yil bu hastalikla
cefa cekti ve bu esnada halk onun her tarafinin kurtlandigini
gördüklerinde onu cok kötü bir adam bizede hastaligini bulaştirmasin
diye onu şehirden kovdular onun peygamber oldugunu da hice saydilar ve
onu şehrin dişindaki cöplüge attilar ve bu halde iken hanimi leyla
annemizde artik ondan ümit keser olmuşduki bu peygamber olsa allah
affederdi gibi bir fikre tutulnca artik yaninda kimse kalmadi ve
cöplükte iken haniminin icine bir aci düşdü ve onu aramaya giderken bir
adama rastladi ve o adam ona eger o adama secde ederler ise eyyubun
üzerindeki belayi ve hastaligi iyi edip kaldirabilcegini söyledi ve
leyla annemiz bu hal il eyyub efendimizin yanina gelipde onun bu
sözlerini eyyuba anlatinca eyyub efendimiz kizdi ve dedi hanimina ey
kadin, o şeytan aleyhillane idi sen bunu anlamdinmi sen o adamin sözünü
dinledin dedi ve eger iyi olup kalkar isem sana 100 sopa vurcan dedi ve
yanindan hanimini kovdu.

artik Allahdan başka yaninda yardım edecek kimse kalmayinca

Rabbimize şöyle nida etdi

yarabbi sen beni bilirsinki ac olan bir kulun evini bildigim halde o doymadan uyumadigimi

ve yine ciplak bir kulun evini bildigim halde onu giydirmeden uyumadigimi
ya rabbi bu zalimlere ve şamatacilara karşi beni dogrula diye niyaz edip ve şöyle dua etdi

esteuzubillah

rabbi enniy messniyedzrurru ve ente erhamurrahimiyn

diye dua etdi
.

yani işde yaz mevsimin iki bitkisi bugday ve pamuk yazin
gercek hasat veren iki nimeti ve bugday yani ac olan her kulu sadece
ekmek ve buday nevinden olanlar doyurur yani eyyub ve ehlinden doyar ve
yine pamuk yani hanimi leyla annemiz ve eyyub soyu yani insanlari
gercekden giydiren en dogal madde pamuk keten ve nevisi

yani Allah toprakdan doyurur toprakdan yine giydiri kuşatir.

işde eyyub gibi bir peygamberin sünneti aclari doyurmak
ciplaklari giydirmek onun gibi aziz ve hikmet sahibi başka bir Allahin
kulu yokdurki insanlarin cemiisini yani cogunu doyurup yine cogunu
giydirmiş olmasin yani işde gecenki vazimizda dedikki işde her
peygamberin düşmani onun zamaninda yaratilmişdir ve onun cibilliyati
olan meyva veya tahilinda yine düşmani yine onun zamaninda yaratilmişdir
ve yine bugdayin iki düşmani güve kurdu ve yine daha tarladayken
düşmanlik eden cekirge yani işde bugdaya ve pamuga güve musallat
oldumuydu onu delik deşik edip onun orasindan burasinda o güve kurdu
girer cikar bunu görüpte o güvelenmiş unu veya pamugu cöpe atmayan olmaz
cünkü o bugday veya una veya pamuga güve musallat olunca o artik işe
yaramz bir hale gelmişdir. yani işde eyyub efendimizinde böyle halki
tarafindan şehrin cöplügüne atilmişdirki yani bugdayin başina düşmani
musallat olunca bugdayi ve pamugu fesada ugratir işde eyyub efendimiz
demişdirki en cok neden rahatsiz olursun deyince o arkamdan konuşan
müfsidler varya o şamata eden müfsidler en cok onlardan rahatsiz olurum
demişdir yani onun düşmanlari yani güve denen kelebek ve kurdlar işde
kelebek de dedik nefis kücük amma eger nefsi böyle kücük olan bir
kelebek eger Allahi birakipda Allaha ve peygamberlerine münki olurlar
ise,o kelebekler cogunlukla hep bir tecavüze ugrar o yüzden o vakit o bu
tecevüze ugrarken Allah ve peygamberi nerdeydi, Allah vardiysa o zaman
nerdeydi dedimiydimi o zaman isyan bayragini ceker süne zararlisi bir
mahluka dönüşür kelebek renk renk güzel bir canli iken bu sefer süne
zararlisi bir kurta döner ve onun bu müfsid düşüncesi işde böyle ulul
azim hikmet sahibi bir peygambere dahi zarar verir ve böyle için için
Allahin peygamberini kemerip yiyen bir kurd olur güve olur
. yani nerde bir tahil bitkisi var ona musallat olur nerde bir
bademdir fistikdir cevizdir kuru yemiş cinsi var onlara musallat olur ve
nerde bir elbise cinsi pamuk ve keten cinsi var onlara düşman olur
cünkü onun düşmanligi başindan gecen o tecavüzden dolayi yahut bir bela
musallat olurda dayk yer ve benzeri,artik allaha ve peygambere isyan
eder vaziyet almişdir yani işde bir kelebek bir yunus gibi Allahdan
gayri herşeyi terkedip erenler dergahina ilhak olabildigi gibi işde yine
o anlattigimiz gibi cibiliyatsiz bir erkek kelebek tarafindan tecavüze
ugrarda böyle allaha ve peygambere düşman oluverir.

Halbuki allahu teala insana cüzi irade vermişki insan bir
bicagi isterse ekmek kesmek için kullandigi gibi yine onunla bir adam
öldürüp katillikdede kullanabilir yani yine ümmetinin müfsidler olmasi
nasil eyyub aleyhiselamin 18 sene cefa cekmesine sebeb olduysa işde bir
günah işleyince ondan tevbe etmen için önce malina ceza gelir dönüp
tevbe edesin diye etmezsen evladina ceza gelir yine tevebe etmezsen bu
sefer canina gelir yine etmezsen imanina gelir ve Allah muhafaza imansiz
olarak ölmek durmunda kalirsin.
işde eyyub aleyhiselamin ümmeti güve ve cekirgelerden oluşuyordu ve
bugday ve nevisi tahillar ve pamuk ve nevisi olan bitkilerden
oluşuyordu. işde bunlar karşi karşya gelince güve illaki bugdaya veya
pamuga saldircak saldiran kimdir güve bugdayin güveya saldirdigi
görülmüşmü yok öyle bir isnadda kimse bulunmaz yani saldiran kimdir
kafirlerdir yani muhammed aleyhisleaminda cihad etmesi bundandir
musaninda isaninda ve yine mehdininde cihadi bundandir. yani saldiran
taraf hep insanlara zararli olan mahluklardir yani kafirler: ne kadar
insana ve bitikilere zararli mahluk var hepsi bir cins o peygamberin
müfsit olan ümmetleri ve onu inkar eden kafirler cibilliyatlaridir.işde o
yüzden peygamberler ve Allah dostlari en cok belaya maruz kalanlardir
demek budur peyagmerimizin hadisi geregi en büyük musibetleri önce o
peygamberler ceker sonra onlarin ashabi olanlar ve sonra Allah dostlari
evliyalar ceker yani işde bugday eyyub ise yulaf onun ehlinden
olanlardan biri veya ashabidir bugdaya düşman olan yulafada düşmandir
onun cektiginin bir nevisinide yulaf da ceker.

işde hal böyle olunca nasil eyyuba bu senin günahindan
dolayi sana cezaydi diyebiliriz yani peygamberler günahdan masundurlar
onlar ümmetleri ve zamanlarinin kafirlerinin belasina mübtela olurlar
yani düşmanisz bir mahluk yok gibidir,

işde müfsid kimseler iyilerin aklina fitne sokanlardir ve
işde eyyub peygamberse o zaman bu hastalik ne. hayir eyyub peygamber
degil günahkar diyenler gibi yine,

isayada musayada ve ahir zamanda mehdiyede yine böyle müfsidlik edeceklerdir.

Allah böyle müfsidlerin şerrinden ahir zaman mehdi cematini
muhafaza buyursun. işde güve zararlisi taa adem atamiz zamanindan beri
vardir. yani müfsidler taa dünya kurulali vardir. ve bu müfsidler adem
atamiz zamaninda şöyle ise musa zamaninda böyle veya isa zamnindada bir
başka ifsad eden varlik olarak yeniden vucut bulmuşlar.
işte insanogulunun insanoglu evladi oldugu gibi eger insanoglu ile
şeytanda birleşirse, Allah muhafaza işde böyle süne zararlisi veya
borken kafer gibi camlari yiyen veya kiraz kurdu veya veya böyle
cibilliyatlarda dogup dünyaya gelir. yani her kötü ahlak bir güzel
ahlakin ifsad edilmesi sonucu cikar bugday ne güzeldir herkesi doyuruken
ona güve girince yenmez cöp olur işde her ne kadar mehdi ve askerleri
insanlari yediren doyuran eyyub gibi oda hidayete erdirmek için görevde
olup eyyup yedirdiyse mehdide dogru yola irşad etmekle görevlidir ve
yine onun zamaninda da onun irşadina ifsad kariştiran müfsidler müfsid
halk ve alimler olacakdir ve olmakdadir. hikmet sahibi kimseler bu
müfsidleri taniyanlardir. işde leyla ennemiz böyle ifsad mikrobunu
kendine atmaya calişan şeytani tanimayinca eyyub efendimiz kizdi ve onu
yanindan kovdu ve dediki eger iyileşir kalkar isem sana 100 sopa vurcan
dedi. ve rabbim ona merhamet edip o yukardaki yazdigimiz duasindan sonra
ona ayagini yere vur dedi ve cikan su ile yikan dedi ve ayagini yere
vurdu ve su cikdi onunla yikandi ve yine tekrar birkac adim ileride
yeniden ayagini vurmasini emretdi ve yine vurunca bir su daha cikdi ve o
sudanda icmesi emrolundu ve icince icindeki bütün kurtlar cikdi ve
disida eskisinden daha güzel genc haline tekrar kavuşdu. ve o sirada
hanimi onu birakip geldigi için üzüldü ve tekrar onu aramak için cöplüge
geldi fakat orada onu bulamdi orada genc ve saglikli bir adam vardi ve
o adama sordu eyyub efendimizi eyyub efendimiz sen onu neden ararsin
dedi o benim kocam dedi onu görsen tanirmisin dedi evet dedi onun
üzerine işde o saglikli osaydi ayni sana benzerdi dedi ve eyyub
efendimiz eyyub benim dedi. ve sarildilar ve rabbimiz leyla annemizede
bir rivayetde tekrar gencligini verdi ve mutlu oldular ve 16 tane
cocuklari oldu yani bu 16 tahil ceşidi ve pamuk ve nevisidir.işde o
eyyyub aleyhiselamin iyi olursam sana 100 sopa vurcan dedigi için rabbim
leyla annemize merhamet etdide eyyuba vahyetdi git ve 100 bugday sapi
al ve onlari bir bag yap ve bu 100 bugday sapi ile ona bir defa vur diye
emrolundu ve böylece bu dedigi sözüde yerine gelmiş oldu. yani Allahin
salih kullarinin careleri tükenmez işde.

pamuk zararlisinin caresi en kolay olarak 100 bugday sapi
alinir ve islatilir ve bu su ile hastalik catmis pamuklar islatilip
veya ilaclanirsa allahin izni ile onlar rahmet bulup bu beladan
kurtulurlar ey başbakan pamuk zararlisi catdi diye pamuk ekimini
yasakladiniz sakin öyle bir şey yapipda eyyub soyunu kurutmayin ve işde
bu careyi kullanarak pumaklari kurtarin ve pamuk soyunun sürmesini temin
edin bu bir emirdir.eger eyyub ve leyla soyunu kurutursaniz Allahin
belasina maruz kalirsiniz.
demekki adanada Allaha peygemberine ve mehdiye müfsidlik edenler
cogaldiki işe adana ve pamuk böyle bir hastiliga maruz kaldilar işde o
münkir ve müfsidler bu hallerinden dönmedikce adana bu pamuk
zararlisindan kurtulamaz o halde cabuk mehdiye itaat edin ve
pamuklarinizi kurtarin bu beladan.

işde birde orada ve dünyada söz veripte sözünde durmayanlar cogaldi. işde şura suresinin 34
. ayetinde buyruluryorki:

esteuzubillah

ve evfu bil ahdi, innel ahde kane mes ule.

yani ahdinizi sözünüzü yerine getirin, cünkü ahdedenler
yani söz verenler sözünden mesuldurler, yani işde eyuba Rabbimiz sözünde
durmasini ögrettigi gibi eger bir söz verdin iz ise sözünüzde durun ki
büyük bir söz ettiniz se işde böye eyyub gibi, gidin bir Allah dostuna
danişin onlar ilham ile size o sözünüzü nasil yerine getirebilceginizin
bir caresini bilip size ögretirler.

ikinci zararli olan cekirge zararlisi onun icinde, önce
itikadi düzeltemk lazimdir yani bugday daha tarladayken başina düşman
musallat olduysa demek odurki daha cocuk dogmadan anne karninda cocuga
yedikleri zarar veriyor demekdir yani işde
ahir zamanda müfsidler yine balida ifsad eden bozan(BibBiiiiiib Kafa)soy. yani hic
bal bozulurmu evet balida bozdular millet bal diye misir şurubu
sattilar işde böyle müfsid kimslerin yeryüzünde yaşamasi demek cekirge
soyunun cogalamsi demek yani işde o misir şerbetinden olan bali yiyince
işde anne karnina zarar verir mesane ve karinda rahatsizlik oluşur, yani
tatlinin ifsad edilmnesi demek, dünyada cekirgelerin cogalmasi
belasanin maruz kalirsiniz demek. ey(BibBiiiiiib Kafa)bilim adamlari siz bu naneyi
geverek bal ve tatli ceşitlerini ifsad ederek başiniza cekirge belasani
musallat edersiniz. cekirge musallat olursa yiyecek ekmek ve tahil
bulamazsiniz velahasil kelam.

işde alimler akilanmayica cahiller hayli hayli(BibBiiiiiib Kafa)olurlar.

işde alimiz diyenler bali sütü ifsad ederler ise ahir
zamanda insanliga kapanmayan yaralar ve eyub hastlagi kaplayacakdir.işde
bu ahir zamanda fitnesinden kurtulmanin careside ,ömer efendimizin
sünneti yani ömerde sünnet kormu demeyin evet koyar onlar peygamberin
hemen yaninda duranlar idi işde ömer sünneti evinde bir acisi kederi
olanlara tatli ikram edip onlarin acisini bu tatli ile dindirip
agizlarini talandirmak ömer sünnetidir, yani tatli yemek amma
gercek tatli yani öyle ifsad edilmemiş tatlilar yemek işde insanin
başina gelcek belalari tatli belalara ceviren bir hikmettirki.


işde atalarimiz tatli yiyelim tatli konuşalim demişler
tatli yiyen kimse tatli sözlü tatli fikirli tatli amelli olur amma
herşeyin aşirisina kacmamak kaydi ile.işde cekirgeler e karşi ilac da
gercek şeker şerbeti amma öyle yapiş yapiş olcak kadar degil hafif
şekerli bir su şerbeti yapilip cekirge musallat olmuş tahillar bu şerbet
ile püskürtüp ilaclanirsa o zaman cekirgeler o şekerli bugdaylari
yerlerse ölürler ve böylece bu musallatdan insanlik kurtulur o yüzden ey
(BibBiiiiiib Kafa) bilim adamlari eger şekeri ve pancari ifsad ederseniz siz düşünün
cekirge musallat olunca onlari neyle durdurcaginizi eger şeker gercek
şeker olmazsa onlar ölmezler ve misiri helak eden o cekirge sürüsü yine
bu müfsidler yüzünden dünyayi ifsad ederler.
ey alimiz bilim adamiyiz diyenler yeter artik bu dünyayi ifsada
ugrattiginiz cabuk tevbe edip mehdiye tabi olun yoksa azab sizide
tutacakdir.

Allahu tealanin Kelam subuti sifati vardir, işde kurani
kerim cenabi mevlanin kelami kadimidir, yani kiyamete kadar ona tabi
olanlara ilham edip sözsüz harfsiz cihetsiz olarak ilham ederek onlari
hep dogru yola iletir.
ve yine ona uymayanlarida delaletde birakir.Ahir zamanda kurana
gercekten tabi olanlar rabbimizin sözsüz harfsiz cihetsiz kelami
kadimini duyarlar ve bilirler ne zaman hangi dogru ameli yapacaklarini
bilirler.kuran okumasini bilen için her an için yeniden yazilan bir
bilgi olur ve o bilgi ile insanlik kurtuluşa ulaşir. kuran degişmez amma
kuran işde herşeyi icinde taşir bu manadadir.

Rabbim ahir zamanda kurana ve ve onun tek tellali mehdiye
tabi olmayi inanlara nasip ve müyesser kilsin. işde mehdide sahibul
zaman olarak her an için yeni bir bilgi ile insanlarin kurtuluş yönünü
gösteren haritayi yeniden yazmakdadir.

Aşkolsun o haritayi okuyupta o yola uyanlara.

El fatiha maassalavat.

Başağaçlı Raşit Tunca

Kar©glan
Başağaçlı Raşit Tunca
______________________

Schrems, 30 Aralık 2018 Salı Son Düzeltleme Yapıldı

Original Kar©glan

_______________________________________