02-05-2019, 07:46 PM
Sonbahara Giriş ikindi Vakti Vaazi
22.09.2012 Cumartesi
Dikkat UYARI:
Bu vaazimizda + 18 icerik vardir daha önce vazlarimizi dinlememis okumamis olanlar lütfen okumasin.Yok eger okuyup dinelmek istiyorsa vaazin yarisini kadar dinleyip karar verip laga luga yapmasin sonuna kadar okuyup dinlemek istiyenler okusun dinlesin.
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Elem tera enne erselneş şeyatiyne alel kafiriyne teüzzhüm ezze.
Fele teacel aleyhim. innema neuddu lehüm adde.
sadakallahul azyim. Meryem suresi 83-84
Esteuzubillah
Enişkür li velivelideyke, ileyyel masiyr.
sadakallahul aziym Lokman suresi 14 . ayetten pasaj.
Allahümme salli ala Rahimiyne Muhammed aleyhiselam
Allahümme salli ala Rahimiyne ibrahim aleyhisselam
Allahümme salli ala sadıkıyne Muhammed aleyhiselam
Allahümme salli ala sadıkıyne ibrahim aleyhisselam
Allahümme salli ala şafi iyne Muhammed aleyhisselam
Allahümme salli ala Meşayihiyne Mehdi Aleyhiselam
Ve ala elihi ve eshabihi ve etbaihi aleyhim ecmaiyne Salavatullahi ve selamühüm ve ridvanullahi teala aleyhim ecmain. ve mim muhammad ve cim cebrail ve elif adem ve kef lokman ve dal ibrahim ve he ebu bekri SIDDIK.
Cennet dedikleri birkac huri birkac lokma sen ver onu isteyenlere bana seni gerek seni.
Yunus efendimiz bu günkü vaazimizin özünü birkac kelime ile özetlemiş velhasil kelam.
Yolcugumuza başliyoruz yolculugumuz namazda el baglama bahsi ile başliyacak:
Hanefilerde el baglama erkekler ellerini namazda göbek üstünde baglarlar. malikiler kalp üstünde ellerini baglarlar. hanbeliler göbekten altta ellerini baglarlar. malikler ellerini salarlar yani rukudan kalkinca ellerini salmak her ne kadar şafilerin edebi olsada o ahlak ve edeb imami malikin edebidir rukudan kalkinca eller kadinin tekbir alişi gibi gögüs hizasina kaldirilir ve yanlara salinir.
peki bütün bunlarin sebebi ve hikmeti nedir.
el sebeb hanefiler ellerini göbek hizasinda tutarlar hanefi cemaati demek etinden sütünden derisinden insanin faydalandigi hatta tezegindende faydalndigi verimli evcil hayvanlar cibilliyatinda olanlar imami hanefiye tabi olanlar cemaatidir. ve onlarin nefislerinin bir ucu olan burnu uzun olmaz bu nefsin yukari başidir yani koynunun kecinin sigirin öküzün malakin burnu uzun olmaz ve yine nefisin ikinci başi olan insanin ferc uzvu erkekde zeker kadinda rahmi nin boyututu göbekten yukari cikmaz en fazla göbek mesafesine kadar olur yani hani bu kadinda ic büyüklügü yani kocun dananin zekeri bu ayarda tutulu bundan uzun olmaz ve bu sebeble bir hanefi namazda ellerini baglayinca ellerini göbek hizasinda tutarki, onu nefsi koyup gecip yenmesin eger nefsi göbek hizasindan yukari cikar ise o zaman o kimse maliklere gecti demekdir malikiler
aslan kurt köpek ari karinca örümcek gibi hayvan cibillyatinda olanlardir ve onlar mesala karinca ayagiyla yüzünü silebilir yani ayaklari taa yüzüne kadar bükülebilir ve bu sebeble maliki ve şafiler namazda o ayak hareketini yapip namazda rukudan sonra ellerini gögüs hizasina kaldirip yanlara salarlar onlarin seyri suluk ederken ve muhammede tabi olurken takip edecekleri yol maliki ve şafi mezhebidir yani onlar maliki ve şafiyi taklid etmelidirler ve onlarin zekeri örümcek gibi kolundan bacagindan uzun olani vardir . ve onlarin nefsini hapis edecekleri sinir onlar işde kadin tekbir alişi gibi ellerini gögüs hizasina kaldirip birakirlar yani sinir omuz hizasidir omuz hizasindan yukari gecmemesi lazimdir işde nakşilikde kelimei tevhid zikri cekenler caferilerin
kerbela günü zincir vuruşlari gibi olur yani tarif edilirki la ilahe sagdan alinir ve illallah kalbe vurulur. muhammed un rasulullah ile tekrar sag omza gidilir. ve böyle tekrar edilir. ve bunu cekmeye nefsi ispat denlir yani şafi ve malikilerin en ileri geleni işde bir örümcek gibi dokuzuncu eli uzun yani zekeri uzun yani örümceklik vasfina yükselmek veya denizde ahtapot olmak yani deniz örümcegi olmak en yakari cikan yani onlarin şeyhi imami malik ve imami şafi hanbeliler ise deve at eşşek gibi insanin üstüne binip seyahat ettgi veya yükünü taşitigi tek tirnakli hayvanlar cibillliyatinda olanlardir yani ucak araba otobüs tirci kamyoncu gibi işde onlarin burunlarida uzun olmaz kafasina nispet ile ornatildir ve yine nefislerin diger ucu zeker ve rahmi aşagi dogrudur bu sebeble namazda ellerini hanbeliler göbegin altina salarlar ve onlarin elleri kollari uzun olur tipki bir deve bacagi gibi yine en büyügü zürafa kadar bacaklari uzun elleri uzun yani gecenki o vaazimizda bahsettetgimiz ayakkabici işde istanbullu bir hanbelidir ve istabuldaki bir zürafadir. boynu ve bacaklari uzun biridir. ve onlar bazen namazda el baglamayip ellerini yanlara salip tutarlar yani afedesiniz zekerini yukari kaldiramazlar cünkü uzundur biraz coluk cocuk için bu ders +18 oldu işde o yüzden nefisleri ni aşagi dogru salarlar.
işde bu hafta ögrencegimiz sünnet namazda el baglamak sünnetdir. ve sebebi zulmeti gidermek icindir. yani karanligi delmek icindir. bir cocuk anne karnina dahil olunca karanliklari yirtip gelmesi lazimdir işde o cocugun hangi cibilliyatta olacagi anne babasinin el tutuşundan belli olur yani gelcek cocuk iki tirnaklimi yoksa aslan kaplan örümcekmi karincami yoksa maymunmu elleri uzun yahut zürafami yahut devemi yahut koyun koc sigirmi yahut kartalmi yahut akbabami yahut hüdhüdmü.
güllerin efendisine selam olsun. o ki bütün insaligin yöneldigi merkez idi ona hanbeliside malikiside şafiside hanefiside tabi oldular yani o kimseyi red etmedi edemezdide yani örümcek geldi onun önüne diz cöktüyse aldi onu cenabi mevlaya vasil etdi ashab eyledi arkadaş eyledi ve ona örümcekler nasil hakka vasil olir ögretdi ve gösterdi ve kendiside onda gördü bildi ve hakeza hakeze digerleride böyledir.
o yüzden nefsi , elbaglayaarak diger grubun sinirina ihlalden korumaldir yani afedesiniz at ile sigir birleşmez ve birleşmemelidir tek trinakli tek tirnakli ile yani taksilciler taksi duraginada kamyonlucar kamyonu lokantasinda otabüscüler terminalde pilotlar hava alaninda yer alir nasil ucak şoförü ehliyet elirsa arabada sürebilir amma ehliyeti olmayan taksi şoferi ucak süremez herkez kendi sinirini muhafaza emtelidir. yolcular bir yerden bir yere seyhat edecek olanlar,onlar atada binen yahut deveyede veya otabüsede ucagada, ucaga binen ucak degildir yani ikisini kariştirmayin deveye binen deve degildir. amma hanefi lik öyle birşeydirki insan yedigindendir hükmü geregince tatli baklavi seven türkler gibi lokum helva seven arilar gibidir tatlici vizil vizil amma bazilarida bal yapmaz aridir vizildar birde önüne geleni sokar gecer işde birileride süt sever peynir sever yogurt sever yani insana hizmet eden koyun koc sigir deve geyik gibi etinden sütünden derisinden hata tezeginden insanin fayda gördügü müslümanlar yani hem müslüman hemde insanlara faydali olanlar yani hanefiler cibilliyati .
peygamberimiz buyurmuşlarki insanlarin hayirlisi insanlara faydali olandir.
işde insan cibilliyatina baksin. adam süt peynir yogurtmu satiyor yani koyun keci deve sigirmi yahut bal pekmez üzümmü satiyar ari gibi yahut bugdaymi satiyor karinca gibi yahut kavun karpuz karin bagirsak kokerecmi satiyor deve gibi yahut fincami satiyor yine deve gibi yahut elma armut sebze meyvami satiyor vesaire vesaire yani ayakkabimi satiyor bunlar timsahda olabilir atda olabilir sigirda olabilir zürafada olabilir bizim uzun elli kollu ayakabici gibi.yahut kaymakmi satiyor afedesiniz malak gibi.
o yüzden namazda neden eller baglanir ve neden her mezhebde el baglamak neden böyle farklidir kisaca anlattik.
El baglamak zulmeti gidermek icindir. işde zulmet haddi aşmakdir yani zalim haddi aşan SINIRLARI cigniyen o yüzden kişi cibiiliyatini bilip ona göre el baglasinki diger grubun SINIRINI ihlal etmesin. ve ahir zamanda, koyun keciye, domuz aşilamaya calişan yahudilere, masanlora ve deccal ordusuna lanet olsun. Allahin gadabi üzerlerine olsun. işde soy zincirini bozan kiyamete sebeb olandir. islam haddi aşanlari sevmez. soy zincirini bozarak ,ne koyuna ne domuza benzeyen, ne insan ne hayvana benzeyen ahmaklari dogurtanlar kiyametin üzerlerine kopmasini beklesinler. böyle cibilliyatin insan olmuş halleri yeryüzünde cogalinca soy zinciri bozulunca o zaman koyun pislik yemeye başlayinca anlaki dünyada iyiler tükendi ve kiyamet hangi sabah kopacak diye gözetsinler o insanlar.
Sizler mehdi cemaati olarak
Hanefiside hanbeliside malikisde şafiside hepiniz mehdiye tabii olun ve semadaki yildizlar yerden bakinca gözüktügü gibi dünya kurlumuş bir pazar hemi alan hemi satan gizlidir. işde sen pazarinda ne satiyorsun bak ve yerden semadaki yildizini gör ve cibilliyatina bak ve sen seni buldun ve bildin ise namazda ellerini baglarken nasil baglaycigini ve hangi mezhebi ögrenip taklid edecgini bil ve ona göre mezheb sec. anam böyleydi babam böyleydi degil sen bil ve bilerek sec ibadetin hayirlisi şuurlu yapilan ibadettir yani ne yaptigini bilerek yapan demekdir şuurlu kimse. yoksa fatiha oku ne degini bilme el bagla ne yaptigini bilme sende bu ibadet olmaz ancak taklid olur o yüzden taklidi imandan tahkiki imana gececek olanlar ancak şuurlu ibadet edenlerdir.
Namaz islamin birinci şartidir.Namazinda şuur kazanmayan namaza cimnastik muamalesi yapan oruca perhiz ve diyet muamelesi yapan dan salihlik vasfi alinir ve o kimseler salihler ile haşrolmazlar.
işde Baharda yapilan ibadetler iki kati ecirlidir ister sonbahar olsun ister ilkbahar yani iki vakit namaz vardirki diger vakitlerden iki kat ecir vardir onlarda birincisi fecir namazi yani sabah namazi, sabah uykuyu yenipde vaktinde namatzini kilan kimseye iki ecir vardir birisi dünyaligi için digeri ahireti için .ve yine orta namaza devam edin buyuruldugu namaz, ikindi namazi ve sonbahar yani işde sonbahara dikkat edin buyrulmuş yani kirkindan sonra azani teneşir paklar velhasil kelam kirkindan sonra kari kari diye koşturanlarin vay haline yani sonbahar dinginlik ermişlik vaktidir. bir adam kirk yaşinda artik ermedi adam olmadiysa dahada olmaz. daha adam olmasi teneşirde olur. ister bu kadin olsun ister adam.
Bir mevsimi daha tamam edip geldik sonbahara yarin sonbaharin ilk günü, bu mevsimde ikindi namazina dikkat edin at kuyrugunu sallayasiya akşam vakti gecermiş derlerde işde sonbahardada günler kisladigindan artik her ikindi biraz daha erken bitecek ve namazi sallayanlar ikindiyi kacirirlar işde bu sonbaharda ikinidiyi ve sanbahi muhafaza edenlere iki ecir verilir hem dünyaligi, hem ahiret azigi.
Salihler demek kurtuluş ehli demekdir. yani peygamberimizin buyurdugu: firkayi naciye kalcak ahir zamanda. yani işde kurtuluş cemaati. insan taabi oldugu imami bilcek ve ahir zamanda mehdiyi bulup ona tabi olanlar ancak kurtuluş firkasidir digerleri helakdedir.
Oglum doktor olsun hakim olsun deyip oglu boş gezenin boş kalfasi olanlarin kulagi cinlasin. Sebeb, sen ne ektinde ne bicmeyi bekiyorsun arpa eken arpa, bugday eken bugday bicer, arpa ekenin bugday bictigi görülmemişdir. yani sen evladina lokman ektinmiki tabib doktor olsun yahut isa ektinmiki doktur olsun. o yüzden bir kimse nefsini bilir ve bulur ise, icinde uhde kalanlar, doktur olmak istedim olmadim yahut hakim olmak istedim olamadim diyenler, bakacakki görecekler onlarin cibilliyati doktorluga yahut hakimlige elverişli degil o yüzden herkes kendine verilene riza gösterirse umulmadik nimetlere kavuşur.
işde bir adam şeyhe gider danişir şeyhim benim gecimim nerdendir ne iş melsek ile ugraşayim der.
şeyh derki ona, sogan al sogan sat der adam sogan alir sogan satar ve zengin olur bunun bu halini kiskanan bir diger sofi gider sen bu zenginlige nasil sahip oldun der, oda derki şey bana sogan al sogan sat dedi bende yaptim zengin oldum der. kiskanc adamda, hemen sogan alip sogan satmaya başlar ve sonunda adam fakir duruma düşer elindeki sermayadende olur.. yani iman taklidi olmaz o yapiyor bu yapiyor, anam yapiyor, babam yapiyor diye, ibadet taat olmaz. insan ibadette şuurlu olmalidir. o şeyh onun cibilliyatini bildiginden ona sogan sat dedi.biz dedik senin cibilliyatin sogansa sen sogan satarsin sarimsak satarsin. senin o satiyor bu satiyo diye, zügürt aganin domates satmasi gibi domates satarsan , batarsin. yani sen cibilliyatini bulamdiysan bir şeyhe tabi ol ve o seni seyri suluk ettrip geldigin yolu göstersin, yani seyri suluk, aslni bulma, aslina irca etme yoludur. aslini şeyhin kapisinda hizmet ile buluyorsan, senin bunu anlamak için kirk sene durmana gerek yok zaman ahir zaman, kirk sene kaldimiki dünyanin ömrü. hemen mehdinin sözünü dinle ve ve sen o şeyhin yaninda sohbettenmi hoşlayniyorsun yoksa hizmettenmi bak yani cbilliyatin iki tirnaklimi tek tirnaklimi bak, yahut sözlerin bal şerbeti gibi tatlimi yani ari gibi mehdi askerimisin bak. öyle herkes laf sölyüyor diye lafmi söylemeye calişiyorsun yine bak. yani mehdi vaaz ediyor diye sendemi vaaz etmeye kalkiyorsun bak. hasedinden zengin olmak için sogan satan sofiye bakip sogan satanin hali gibi elindeki imanindan sermayenden de olma.
Mehdi secicidir yani arilar öyle her cicegin balini almazlar. işde Hz Ali efendimizin : Peygamberimizin kimseyi reddetmemesini kendine ahlak edinmesi sonucu, hz Aliyi münafiklarin katletmtmeye kalkmasi. yine ayni hata hz ömerin şehit edilmesi ve yine hz osmanin evinin etrafini kuşatmalari, onunda oturup münafiklar etrafi sarinca oturup kuran okumasi ve şehit edilmesi. yani pazar gezmesini bilen, nasreddin alişverişi yapmaz. O, bu alip satiyor diye, alip satmaz, tadina bakar ve begenirse alip satar. millet alişverişde görsün diye pazarcilik olmaz. herkes namazda görsün diye camiye gidilmez. Muhammed mustafada olup ömer osman alide olmayan: Muhammede tabi olduklarindan onlar insanlari ayiklamayi secmeyi edepsiz gördüler. oysaki o alemlere rahmet idi kim onun gibi olabilir . ve kendi gurplarini zararlilardan ayirmadilar ve kovana kilic arilar eşşek arilari girince onu cikarmadilar ve gelip bir eşşek arisi Aliyi katletmeye kalkti ve yine ömer efendimizin eline münafiklarin listesi verilmişken münafiklari ayiklayip secmedi. ve o münafiklardan biri ömeri şehit etdi. mehdi ise secicidir herkes mehdi askeri olamaz münafiklari dost edinen mehdi askeri olamaz, kovana kilic arilari davet eden mehdi askeri olamaz veya domuzlarla dostluk eden mehdi askeri olamaz ve kurban diye ne tavuk nede domuz kesilmez.
bir zamanlar mehdi dostlarina, kurbanim diye seslenirdi mehdinin kurbanlari iki tirnaklidir fakat domuz degildir. yani iki yüzlü münafiklar degildir yüzüne mümin boyasi boyamiş münafiklari icine alipda ömerleri osmanlari Alileri bir daha katlettiremeyiz biz. Bize gelcek tabi olcak gerilmiş ip gibi olcak yol olcak yolcu olmayacak altta durup üste cikmayacak.ilim hilim sahibi arif kimse olcak ki üstünde tepinenmi var yoksa kibar kibar yürüyenmi var ciceklerini derenmi var sirrtini kaşindirnami var asalakar gibi bilcek ve yolu cehenneme cennete degil yunusun dedigi gibi bana seni gerek seni olcak.
yol arkadaşla tatlanir, yola cikmadan yolculara yedircek azik lokma tedarik edecek yani yolun kenarina meyvalar dikcekki işde o cennete gircek olan o en son muhammed ümmetinin sirat köprüsünden cennete dogru giderken karnini doyuran tek şey o uzun yolculukda yol kenarlarina diktigi agaclarin meyvasinin, onu cennet yolunda karnini doyurmasidir.( bu kissa daha önceki vazlarimizda anlatildi eski vazlarimiza müracaat ediniz daha geniş aciklama için ).
işde muhammede tabii olan bu son askerin sünneti, süreyya yildizinin sünneti yol kenarlarina meyva agaclari dikmek ve gelen gecen yesin demek.
Allah o son askerin amelini zayi etmesin inşallah.
El fatiha maassalavat.
Başağaçlı Raşit Tunca
Kar©glan
Başağaçlı Raşit Tunca
______________________
Schrems, 05 Şubat 2018 Salı Son Düzeltleme Yapıldı
Original Kar©glan
_______________________________________