02-15-2019, 10:10 PM
iLMi LEDUN Ledünni ilmi (Kural dişi ilim)
17. 11. 2012 Cumartesi
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Ya eyyüher rusülü külu minet tayyibati va melu salihan inni bima ta melune alim .
Ve inne hazihiı ümmetüküm ümmetev vahidetev ve ene rabbüküm fettekun .
Fetekattau emrahüm beynehüm zübüra küllü hizbim bima ledeyhim ferihun .
Fezerhüm fı ğamratihim hatta hıyn .
Sadakallahul Aziym. Mü minun 51 - 52 - 53 - 54
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Ey peygamberler, helal ve hoş şeylerden yiyin ve güzel işler yapın; çünkü Ben, bütün yaptıklarınızı bilirim.
Ve işte bu sizin ümmetiniz bir tek ümmet ve Rabbiniz de (Allahdir); artık hep (Allah dan )korkun!
Derken kumandanlarını aralarında parça parça ettiler, her grup kendilerininkine güveniyor.
Şimdi sen onları bir zamana kadar dalgınlıkları içinde bırak.
Sadakallahul Aziym. Mü minun 51 - 52 - 53 - 54
Allahümme salli ala sahibu nuru beyza Musa aleyhisselam
Allahümme salli ala sahibu nuru hadzra Muhammed aleyhisselam
Ve selamen Ashabi Musa aleyhiselam
ve selamen Ashabi Muhammed aleyhisselam
ve selamen ehli iman ümmeti Musa
ve selamen ve selameten ehli iman ümmeti Muhammed.
Yolculugumuza başliyoruz.
Hani Musa Zamaninin en bilgilisi oldugunu sanmişdida Allah ona vahyedip
hayir ey Musa senden daha bilgili Hizir (a.s) vardir dedi.
Bunu duyunca musa aleyhiselam onu tanimayi ve ondaki ilmi tahsil etmeyi istedi. ve Rabbimize onu nerede bulacagindan sordu.ona bir denizin bitip diger denizin başladigi yere gitmesi emrolundu. ve yanina Yuşa bin Nun aleyhisselami aldi ve yola cikdi.bundan sonraki olanlari yaklaşik her müslüman az cok duymuşdur.bizim asil anlatmak istedigimiz mesele yani sefere cikarken yanina seferde ona yardım edebilcek birisinide almak musa sünneti ve muhammed mustafa ve ebu bekrin hicretinde oldugu gibi birde muhammed mustafa sünnetidir. yani sefer arkadaşi edinmek sünnetdir. bir yola en azindan iki kişi cikmak sünnetdir. ve sefere cikanlarin iclerinden birini emir secmeleri sünnetdir. ve bir karar alincagi zaman emire itaat etmek ve ona itiraz etmemek gerekir yoksa itiraz edersen musanin hizira itiraz ettigi gibi olur ve o seferden alacagin nasibin az olur ve ilmi ledündende mahrum kalirsin.
işde peygamberimizin sefer arkadaşi Ebu bekrde sevrde korkuya kapilmiş idi ve ona Muhammed Mustafa korkma Allah bizimle dedi ve onu teskin etdi. yani seferine cikan kimse niyeti helal ve dini mübine uygun bir iştigal için sefer etse veya Allah rizasini kesbetmek için sefer etse ve yanina da bir sefer arkadaşi alsa ikilinin ücüncüsü cenabi Mevladir. yani Allah onlarla beraberdir.ve emire yani sefer komutaninin emrine uymak berekettir.
işde Muhammed Mustafanin hicretinde izledigi yol evi ters durdugundan önce saga dogru yani medine yerine sevre dogru gitdi ve sonra sevirden inip medineye yola cikdi. ki onun evinin durusu önü kabeye dogru sirti veya sol arka cenabi doguya dogru idi hal böyle olunca o gecenki vaazimizda yazdigimiz eviniz ters durusa dedigimiz hal oysaki Muhammed mustafa imam ve peygamber oldugundan o müminlere müslümanlara dogru yönünü cevirir yani aynen namaz bitince imamin yönünü cemaata, sirtini kibleye cevirmesi gibi amma muhammed aleyhiselamdaki hikmet o yönünü cemata ve ümmetine cevirince sirti kabeye dogru gelmez idi cünkü onun evi kabenin arkasinda ve dogusunda oldugundan onun durusu bizimki ile ayni degildir. o cemata dönünce kabede önündedir. yani işde imam yani zamanin imaminin yani mehdinin evide aynen Muhammed mustafanin evi gibi güneşe sirtini döner ki böylece yönü ümmeti muhammede dogru olsun ve böylece aynen imamin camide kabeye sirtini döndügü gibi onun evi kabeye sirtini dönmüşdür. yani merkür güneşe en yakin gezegen oldugundan onun daha güneşe dogru gidecek yeri yokdur ve artik o yönünü güneşe dogru degil güneşe sirtini verir vaziyette döner. yani Mehdi Ahir zamanin imami oldugundan yönü insanlara dogrudur. amma ahir zaman ümmeti ise yönünü güneşe dogru tutmalidir. oysaki insanlar işde başda yazdigimiz ayette anlatilan emirlerini parca parca ettiler ve kendi emirlerine uyarlar dan kasit işde yani onlar mehdiye ters istikmette hareket ederler demek gibidir yani mehdi camide sirtini kabeye yüzünü cemaate tutsa bu demek olurki mehdinin sagi cemaatin camide solda duranlari, ve soluda sagda duranlari olur.yani işde
o zaman mehdi zamanin güneşinin yerine imamlikda olan olunca o zaman güneşin etrafinda sagdan sola dogru döncek olanlar aynen bayram namazinda bayramlaşirken yapilan dönme hareketi gibi imamin solundan gelip sagina dogru hareket edecekler fakat cemaat camideki kendi duruşlarina göre ise sagdan sola dogru hareket ederek dogru dönüşü yapmiş olcaklar. o yüzden gecenki vaazimizda dedigimiz eviniz ters duruyor ise o zaman muhammed mustafa gibi evden cikarken sevre dogru gidin yani saga dogru gidin ve sonra sevrdeki imtihani gecince hemen geri dönüp medinenin yolunu tutun yani o zaman yolunuz ve yönünüz yine dogru istikamet olmuş olur velhasil kelam. yani önce saga sonra gideceginiz yere dogru gidin.
yine gecenki vaazimiza hemen itiraz edenler oldu. işde hizir kissasi, işde muhammedin hicreti, itiraz eden kaybeder hem ilmi ledünden kaybeder, hemde yol arkadaşini kaybeder.ebu bekir gibi sadiklar ise hem ledünni ilmini tahsil eder hemde peygamberler ile medineye dogru yol alir hicret eder.
işde bizler kainatdaki yolculariz ve emrimiz olan güneşin emrine itaat etmek durumudayiz onun emrinden cikarsak kainatda savrulur gideriz. bu bütün gezegenlerin onun emrine itat ettiklerini gösterdigi gibi güneşimizinde rehberi cebrail aleyhisselamdir oda yolu bilene tabi olmuşdur yani güneşimizinde ekseninde döndügü bir başka yildiz var imiş yani ona namaz kilmasini ve dini mübini vahiy ile getirip bildirip ögreten cebrail aleyhisselam.
ve peygamberimiz ömeri tevrat okurken görünce birak onu okumayi dedi, bu gün musa gelse bana tabi olmakdan başka secenegi yok dedi. yani bütün peygamber yildizlarida güneşe tabi olmak durumdalar bu hadis gösteriyorki bütün semadaki yildizlar muhammede tabi olmuşlar ve bunun ispati miraca cikarken peygamberimzin 124000 peygambere imamet etmesidir. yani kainatdaki bütün peygamber yildizlari ona tabi oldular ve onun idaresinde dönerler. ve oda cebraile tabi oldu oda onlari cebrailin yörüngesinde döndürür. cebraile ise nasil hareket edecegini cenabi mevladan talim etmişdir.
böyle olunca yön ve yol tutmak ve yanina yol arkadaşi almak şarttir. ki sidretül müntehaya kadarda peygamberimiz o yolu bilen cebrail ile gitdi ve ondan ötesine yalniz gitdi ve bizler hakka vasil olmak için ahir zamanda önce mehdiye ondan sonra onunla birlikte Muhammede tabi olmak onlari yol arkadaşi almak durumundayiz. hakka vuslat tek muhammed ile mümkündür cünkü o yolu tek gidip geri gelen odur onu rehber kabul etmeyen şeytanlarin oyuncagi olur.
işde nasil muhammed mustafa sidretül müntehaya kadar cebraile muhtac ise, ahir zaman ümmetide mehdiye, muhammede (s.a.v) ulaşincaya kadar muhtacdir.Muhammede ulaşmadan mehdiye uymayi terketmek edebsizlikdir ve yol bilmezlikdir ve emre itaatsizlikdir ve böyle yapan ilmi ledünni kesbetkmekden mahrum kalir.Bazen mehdinin vaazlari ve emirleri sizin nefsinize dokuncakdir ayni musanin hizira itirazi gibi itiraz ederseniz yol arkadaşliginiz biter ve mehdi yerine, şeytanlarla yolculuk edersiniz. ahir zamanda ümmeti muhammedi yoldan cevirmek için, şeytan ve ordusu bütün köşeleri tutmuşlar ve tek care mehdiye tabi olmakdir.bu dini mübinin bizlere ulaşmasi tevatür iledir yani biri digerine anlatip aktararakdir. ve bu aktarma rasulullahdan hulefayi raşidine olmuş onlardan diger ashablara, ashabdan tabiine, tabiiynden tebauttabiiyne ve böyle böyle bu günümüze gelmişdir sirayi bozan yolu sapitir.amma siranin en arkasindaki siranin başindakini görmeyebilir amma siranin kendinden öncekini takip etmesi demek, sirayi takip etmesi ve öndekini takip etmesi demek olur.işde bu yüzden Muhammed mustafanin ömere dedigi gibi musa gelse bana tabi olcak dedigi mesele ve bu gün kim gelirse gelsin tek caresi mehdiye tabi olmakdir.emire ve imama itiraz yolculukda fesad cikmasina yol acar.
Mehdi kimseye tabi degildir diyenler yanilir. cünkü nasil muhammed cebraile muhatac idi nasil ashab muhammede muhtac idiyse mehdide kendini yetiştiren büyüklerine muhatacdir taa sidretül müntehaya kadar. yani önünde kimse kalmayana kadar önündekilere muhatacdir.Muhammedi irşad ederken eger bu sünnetullah takip edildiyse mehdi ondan dahami üstünkü bu yoldan başka bir yol olsun. o yüzden onuda yetiştiren şeyhler dervişler melekler olmuşdur ve olcakdir inşallahu rahman.
işde Mehdiye itaat etmek bütün bu yolu gelip gitmiş olanlara itaat etmekdir.
Rabbim inanan bütün insanliga mehdiye uyup itaat etmeyi nasip etsin.
itiraz edipte, onun ögrettigi ilmiledünniden mahrum koymasin.
El fatiha maassalavat.
Başağaçlı Raşit Tunca
Kar©glan
Başağaçlı Raşit Tunca
______________________
Schrems, 05 Şubat 2018 Salı Son Düzeltleme Yapıldı
Original Kar©glan
_______________________________________